۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۰۸۶۶۴
امام جمعه خوی:

شرکت آزادانه مردم سوریه در انتخابات استکبار جهانی را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به برگزاری آزادانه انتخابات ریاست جمهوری در کشور سوریه و رأی 88 درصدی مردم به ریاست جمهوری بشار اسد گفت: این رأی استکبار جهانی را در حمایت از تروریسم تکفیری در این کشور کاملا رسوا کرد و به جهانیان ثابت کرد نمی توان با اراده مردم مقابله کرد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته خوی با بیان اینکه انسان همواره باید از خداوند بترسد و بر مرگ پیشی گیرد، اظهار داشت: امیرمؤمنان بر روی دو نکته مهم و اساسی آگاهی خداوند بر افعال، رفتار و نیات انسان ها و درباره مرگی که هرگز انسان را فراموش نخواهد کرد هشدار داده است.

 

وی در ادامه به فضائل ماه مبارک شعبان اشاره کرد و افزود: فضائل و درجات این ماه مبارک به قدری زیاد است که پیامبر اکرم می فرماید "شعبان ماه من است و رمضان ماه خداوند است هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد بهشت بر وی واجب می شود".

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: اعمال ماه شعبان بر دو قسم است بخشی اعمال مشترک میان تمامی ایام و روزهای ماه شعبان بخش دوم اعمال مخصوص بر مناسبت های موجود در این ماه مبارک است که ذکر کوتاه استغفار، دعای امام زین العابدین(ع) که شایسته است آن را به هنگام زوال بخوانند و در شب نیمه شعبان نیز استحباب دارد، مناجات شعبانیه، از اعمال مشترک این ماه عزیز است.

 

وی ادامه داد: این ماه مقدمه بر ماه رمضان است لذا از ادعیه، اذکار و نمازهای مستحبی، استغفار، روزه، غسل و صدقه دادن به ویژه از مناجات بسیار مهم شعبانیه نباید غافل شد.

 

امام جمعه خوی در ادامه به ویژگی های حضرت علی اکبر (ع) اشاره کرد و گفت: در کتب تاریخ، سیره و مقتل ویژگی های متعددی از جمله ادب،شجاعت، شهامت، تدبیر،غیرت دینی را برای حضرت علی اکبر(ع) ذکر نموده اند.

 

وی اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی در طول حوادث و اتفاقات مهم کشور در صحنه حضور فعال داشتند و عزت جمهوری اسلامی ایران را در میدان های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی به جهانیان نشان داده اند و عملا اثبات کرده اند که حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خویش قرار داده اند.

 

تعلیم و تربیت کلید حل مشکلات جوانان است

 

خطیب جمعه خوی با بیان این که کلید حل بخش مهمی از مشکلات جوانان تعلیم و تربیت است، خاطر نشان کرد: مرحوم شیخ طوسی درکتاب الامالی خود از امام صادق (ع) نقل می کند که فـرمـودند " دوست ندارم جوان شما را جز در دو حال مشاهده کنم دانشمند یا دانش آموز اگـر چنـین نباشد کوتاهی کرده و چون کوتاهی کند ضایع گشته و چون ضایع گردد گنه کار خواهد بود و چون گناه کار شد سوگند به آن که محمد را بر انگیخت در آتش جای گیرد" .

 

وی با اشاره به سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی به بخش هایی از سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: کنجکاوی ملل جهان برای درک حقایق جمهوری اسلامی، تحلیل غلط دشمنان در مورد بیداری اسلامی، توطئه های متعدد استکبار علیه جمهوری اسلامی، ضرورت فهم مکتب امام خمینی (ره)، لزوم سپردن کارها به مردم، پرهیز از اختلاف، تنبلی و خود باختگی و معرفی مزاحمت های استکبار و ناتوانی در شناخت دشمن اصلی به عنوان دو چالش مهم از جمله موضوعاتی بودند که ولی امر مسلمین مورد تأکید قرار دادند.

 

رأی 88 درصدی به بشار اسد عامل رسوایی استکبار بود

 

امام جمعه خوی با اشاره به برگزاری آزادانه انتخابات ریاست جمهوری در کشور سوریه رأی 88 درصدی مردم به ریاست جمهوری بشار اسد افزود: این رأی استکبار جهانی را در حمایت از تروریسم تکفیری در این کشور کاملا رسوا کرد و به جهانیان ثابت کرد نمی توان با اراده مردم مقابله کرد.

 

وی با بیان این که بر اساس گزارش خبرگزاری ها شهر سامرا در اثر حملات و شرارت های گروه تروریستی داعش که از ناحیه بعضـی ازکشورها مرتجع عربی حمایت می شوند بـحرانی اسـت، ادامه داد: روز پنجشنبه قصد حمله به حرمین عسکریین را داشتند که 51 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس عراق کشته و بخش هایی از شـهر سامرا در کنترل تکفیری های داعش درآمد./936/پ203/ب

ارسال نظرات