۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۶۹۴
هنیه:

سلاح را در مصاف با اشغالگران بر زمین نمی‎گذاریم

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: مقاومت فلسطین در مصاف با اشغالگران صهیونیست هرگز سلاح مبارزه و مقاومت را زمین نخواهد گذاشت.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، ظهر امروز جمعه با ایراد نطقی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی جهانی به سوی قدس که در مقابل دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر غزه برگزار شده بود، تصریح کرد: این جنبش برای آزادی قدس و اسرای فلسطینی عزم جدی دارد.

 

وی افزود: از خاک غزه و از چادر تحصن تاکید می ورزیم که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی باطل است و هرگز نخواهد توانست واقعیت ها را تغییر دهد.

 

هنیه خاطرنشان ساخت: ما برای آزاد سازی قدس و اسرای فلسطینی عزم جدی داریم، پیام ما به اسرای فلسطینی این است که ثابت قدم باشید و صبر پیشه کنید، پیروزی نزدیک است، هرگز اراده دشمن صهیونیستی بر اراده شما غلبه نخواهد کرد، ملت و مقاومت فلسطین هرگز شما را تنها نخواهد گذاشت، ما تا زمان آزادی کامل سرزمین فلسطین و رهایی فلسطینیان از چنگال اشغالگران صهیونیست به مبارزات مان ادامه خواهیم داد.

 

وی یادآور شد: اسرای فلسطینی که در پشت میله های زندان های اسرائیلی به حبس کشیده شده اند، نبرد با دشمن صهیونیستی را مدیریت می کنند و ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و خارج از سرزمین های اشغالی هرگز این اسرا را تنها نخواهند گذاشت، مقاومتی که در چارچوب قرارداد مبادله اسرا وفاداری به آزادگان بیش از 1000 تن از اسرا را آزاد کرد، بار دیگر نیز به آزادی اسرا همت خواهد گمارد.

 

این مقام بلند پایه حماس ادامه داد: گوش جهانیان کر است، آنان در کنار ستمگران و خون آشامان ایستاده اند و فقط خداوند متعال و ملت و مقاومت فلسطین ندای آزادی خواهی اسرای فلسطین را می شنوند و به زودی نیز این ندا را لبیک خواهند گفت.

 

وی خاطرنشان ساخت: ما نیازمند خیزش و قیام گسترده امت های عربی و اسلامی برای تحقق بخشیدن به آرمان قدس و اسرا هستیم.

 

هنیه ضمن تمجید از فعالیت ها و تحرکات مربوط به همبستگی با اسرای فلسطینی، خواستار افزایش سقف این فعالیت ها و تحرکات شد.

 

وی بار دیگر خواستار تشکیل سپاه قدس در هر کشور اسلامی و عربی شد و گفت: گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گروه های مبارز بخشی از این سپاه هستند.

 

هنیه یادآور شد: ما بر اساس اصول و آرمان های ملی و مقاومت توافقنامه آشتی ملی را با فتح امضا کردیم، زیرامی دانیم که وحدت ما مایه قدرت ماسات قدس در سایه یکپارچگی ملت فلسطین آزاد می شود، ما این تصمیم را از دریچه احساس مسؤولیت اتخاذ کردیم.

 

وی تصریح کرد: حماس تحت هیچ شرایطی هرگز از برنامه مقاومت کوتاه نخواهد آمد. برهه آتی نیازمند صبر و همکاری و هم افزایی برای اعتماد آفرینی است و این مسؤولیت و وظیفه رهبران و ملت است.

 

این مقام بلند پایه فلسطینی یادآور شد: حماس هرگز میهن را ترک نخواهد کرد و امانت را رها نخواهد ساخت و سلاح مقاومت را بر زمین نخواهد گذاشت، بلکه همواره در سنگر خدمت رسانی به ملت فلسطین حاضر خواهد بود.

 

هنیه گفت: عدم حضور ما در دولت به منزله چشم پوشی از مسؤولیت ملی مان نیست. تماس با امیر قطر به منظور ایجاد شبکه حمایت مالی از دولت توافق ملی از دریچه مسئولیت ملی صورت گرفت./982/ب101/د

ارسال نظرات