۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۰۸۸۸۲

کشیش قرآن‌سوز آمریکایی تجمع ضداسلامی برگزار می‎کند

خبرگزاری رسا ـ کشیش فلوریدایی تصمیم دارد در مقابل مرکز اسلامی آمریکا در شهر «دیربورن» میشیگان، تجمع برپا کند.
تري جونز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «تری جونز»، کشیش فلوریدایی که سعی داشته با اهانت‌های مکرر به مقدسات اسلامی و سوزاندن قرآن کریم خود را مطرح کند، تصمیم دارد تا در مقابل مرکز اسلامی آمریکا در شهر «دیربورن» میشیگان، تجمع برپا کند. جونز اعلام کرده که این تجمع را در روز 14 ژوئن (24 خرداد) برگزار می‌کند که در آمریکا «روز پرچم» نامیده می‌شود.


این به اصطلاح کشیش آمریکایی که کتابی با عنوان «اسلام همان شیطان است» را نیز منتشر کرده، در وب‌سایت خود نوشته است: هدف از برگزاری این برنامه، اعتراض به قانون شریعت اسلامی است که آزادی بیان در آمریکا را تهدید می‌کند.


«جک اورایلی جونیر»، شهردار دیربورن گرچه تصمیم جونز را «غیرآمریکایی» خواند اما گفت که او از حق آزادی بیان برخوردار است.


شهر دیربورن دارای جمعیت بزرگی از مسلمانان است و حدود 40 درصد مردم آن عرب‌تبار هستند.


این اولین باری نیست که جونز برای برگزاری برنامه ضداسلامی در دیربورن تلاش می‌کند. در سال 2012، وی قصد برگزاری یک تظاهرات سه ساعته در مقابل مرکز اسلامی آمریکا را داشت که با حضور مسلمانان و دخالت پلیس، وی و حامیان کم تعدادش از محل دور شدند.


داوود ولید، مدیر شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، شعبه میشیگان، از مسلمانان خواست که با نادیده گرفتن جونز، او را در رسیدن به مقصودش ناکام بگذارند.


وی افزود: آخرین باری که او به اینجا آمد هم اتفاقی نیفتاد. او فقط می‌آید تا دوباره 15 دقیقه خود را نشان دهد و برود./982/ب101/د

ارسال نظرات