۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۰۹۰۷۱
به علت مشکلات مالی؛

انتشار تنها نشریه حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی متوقف شد

خبرگزاری رسا ـ انتشار تنها نشریه جامع تحلیلی و خبری حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی «ندای طالبیه» به علت مشکلات عدیده مالی متوقف شد.
نداي طالبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‎ دوهفته‌نامه ندای طالبیه، ویژه‌نامه حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در چهارمین سال فعالیت خود و پس از انتشار شماره شصت و دوم، به علت مشکلات مختلف مالی و عدم تخصیص اعتبار خاص متوقف شد.


این دوهفته‌نامه که به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا و بیت آیت الله شبستری در تبریز منتشر می‌شد، به علت بالا رفتن هزینه های لیتوگرافی، چاپ و توزیع، دیگر به زیور طبع آراسته نمی شود.


این در حالیست که استقبال عموم علما، ائمه جمعه، روحانیت، اساتید حوزه های علمیه منطقه شمال غرب و مدارس علمیه کشور برای این نشریه روز به روز در حال گسترش بود که متأسفانه این حرکت فرهنگی که به صورت خودجوش به همت جمعی از طلاب و خبرنگاران خبرگزاری رسا در تبریز شکل گرفته بود، متوقف شد.


بنابر این گزارش، این نشریه حوزوی علاوه بر انعکاس اخبار به‌روز از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، آموزشی پژوهشی و مذهبی مدارس علمیه و روحانیت استان، در ستون های دیدگاه، یادداشت و اخلاق به بحث و بررسی مسائل روز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌پرداخت.


هم اکنون تنها تعدادی از مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی اقدام به انتشار گاهنامه‌هایی به صورت چندبرگی و توزیع در حد محدود می کنند که همین امر موجب شده خلاء وجود تنها نشریه جامع تحلیلی و خبری حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی «ندای طالبیه» بیش از پیش احساس شود.


گفتنی است، امید است با پیگیری مسؤولان و متولیان حوزوی استان بار دیگر شاهد انتشار این نشریه حوزوی در آذربایجان شرقی باشیم./935/پ203/ب4

ارسال نظرات