۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۰۹۱۰۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

معرفت بخشی در جامعه مهم ترین راه پاسداشت اندیشه مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت در جامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود، گفت: معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(عج) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت است که باید در این راستا تلاش شود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت در پیش بودن دهه مهدویت و سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود(عج)، گفت: برنامه های اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت باید به بهترین نحو ممکن در جامعه برگزار شده و اندیشه های نورانی این بزرگواران برای آحاد مردم تبیین شود.

 

امام جمعه آمل، بیان داشت: انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن بوده  و بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.

 

وی با اشاره به مشخص نبودن زمان غیبت امام عصر(عج)، یادآور شد: بر هیچ کسی زمان ظهور آخرین منجی زمان مشخص نیست و عمر آن حضرت چنان طولانی است که عده‌ای منحرف و به ظهور امام ناامید می‌شوند و در روایات متعدد آمده که افراد زیادی که معتقد به ظهور امام عصر(عج) بودند برمی‌گردند و عده‌ای ثابت‌قدم مانده و به حالت انتظار می‌مانند.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: ترویج اندیشه مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و سبب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می شود که هیچ گاه تسلیم نقشه های شوم دشمنان نشوند.

 

وی با اشاره به این که حفاظت از اندیشه مهدویت باید وجود داشته باشد که این اندیشه حافظ و نگهدار همه منتظران خواهد بود، بیان داشت: باید با یک برنامه ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی تری برداشته شود.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی منحصر به فرد یکی از توانمند ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، تصریح کرد: اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه را از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور خواهد کردامروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که گسترش این فرهنگ نورانی سبب رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است، تصریح کرد: امروز همه توان دشمنان در جهت مخدوش کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شده است که تبلیغ مناسب انتظار می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شود.

 

امام جمعه آمل با بیان این که استعمارگران در تاریخ همواره همه تلاش و سرمایه گذاری خود را برای انحراف مردم از این اندیشه متعالی به کار گرفتند، تصریح کرد: چون آنها ترویج این اندیشه جهانی را به ضرر منافع استعماری خود می دیدند به همین دلیل همواره تلاش کردند که مسأله مهدویت و انتظار را خدشه دار کنند.

 

وی با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت درجامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود،گفت: معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(عج) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت است که باید در این راستا تلاش شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آشنایی نسل جوان جامعه با اندیشه های مهدوی مانع از انحراف آنان می شود، بیان داشت: معارف اصیل و ارزنده مهدوی باید به بهترین نحو ممکن برای نسل جوان جامعه تبیین شود که نقش والایی در رشد و تعالی انسان دارد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات