۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۰۹۲۱۱
در سال تحصیلی جدید؛

400 طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی پذیرش می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، گفت: مهر ماه امسال 400 طلبه ورودی جدید در 12 مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که امسال نیز مانند سال‌های گذشته با خیل علاقه‌مندان تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان مواجه بودیم، اظهار داشت: همه ساله در دوران نام‌نویسی از داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه خواهران با انبوهی از درخواست ها مواجه هستیم.


وی ادامه داد: متأسفانه به علت کمبود امکانات، فضای فیزیکی و آموزشی محدود تنها قادر به پذیرش حدود 400 طلبه جدید هستیم که مهر ماه امسال 400 طلبه ورودی جدید در 12 مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد، هر چند برای ترم بهمن نیز پذیرش تعدادی را نیز در نظر گرفته ایم.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که ظرفیت پذیرش هر مدرسه علمیه 30 تا 35 طلبه است، خاطرنشان کرد: تنها میزان پذیرش در حوزه علمیه تاریخی صادقیه تبریز 70 نفر خواهد بود که دلیلش فراهم بودن امکانات و اساتید لازم برای این امر بوده است.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این‌که پذیرش طلاب در مدارس علمیه خواهران استان در سطوح یک تا سه خواهد بود، گفت: هم اکنون دو مدرسه علمیه خواهران صادقیه و الزهرا(س) در تبریز و 10 مدرسه علمیه دیگر در شهرهای مختلف استان فعال هستند.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که احداث و راه‌اندازی مدارس علمیه در دیگر شهرهای استان نیازمند جلب نظر خیرین خیراندیش است، گفت: خوشبختانه در طول سال های گذشته وقف‌های مختلفی در زمینه اهدای زمین برای ساخت حوزه علمیه در نقاط مختلف استان داشته ایم، اما احداث این پروژه ها نیازمند هزینه هایی است که از عهده حوزه علمیه خواهران استان خارج است.


وی با بیان این‌که احداث مدارس علمیه خواهران در شهرهای هریس، ورزقان، سراب، کلیبر، بستان آباد و ملکان در دستور کار قرار دارد، افزود: از عموم مردم و مسؤولان خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی درخواست می کنیم تا با مشارکت در توسعه مدارس علمیه استان در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی گام عملی بردارند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات