۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۰۹۳۴۴

کنفرانس «خطر افراطی گری در جهان اسلام» در سنگال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس "خطر افراطی گری در جهان اسلام" به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز سین سالوم شهر امبور سنگال برگزار شد.
سنگال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس "خطر افراطی گری در جهان اسلام" با حضور جمعی از محققان، اساتید دانشگاه، ائمه جمعه و جماعت برگزارشد. عبدالله مختارگی، اسلام شناس سنگالی در سخنانی اهداف این کنفرانس که روشنگری در خصوص خطر گرو ه های افراطی برای منطقه و جهان اسلام است، را تشریح کرد.

 

وی فعالیت های ایران را در ایجاد وحدت امت اسلامی بسیار ارزشمند خوانده و پشتیبانی از برگزاری این اجلاس را نیز در همین راستا ارزیابی کرد.

 

سپس عبدالله اندای سناتور، مجلس سنای سنگال و استاد دانشگاه به طرح موضوع تروریست که تحت عناوین گوناگون جهان و جامعه بشریت با تهدید روبرو کرده اند پرداخت و مسلمانان سنگال را به حفظ هوشیاری برای مقابله با این خطر فراخواند.

 

وی استفاده از واژه اسلامیست و قرار گرفتن آن با تروریسم و خشونت گرایی را خطر بزرگی بر علیه اسلام  که دین صلح و سلام و تسامح و برادری است، ذکرکرد.

 

در ادامه طالب لو، محقق شیعی، نیز بر اهمیت علم و دانش برای درک صحیح از جهان پیرامونی بر خلاف افراطیون و سلفیه از جمله بوکو حرام نیجریه که با  آموزش و پیشرفت مخالفند، تاکید کرد.

 

وی فقر دانش را بستر مناسبی برای ترویج ایده های افراطی سلفیه ذکر کرد که با تکفیر مسلمانان و جایز شمردن حمله به مخالفین عقاید خود، شکاف عمیقی را بین مسلمانان ایجاد کرده اند.

 

در پایان این کنفرانس "حسن ذاکری" رایزن فرهنگی کشورمان  نیز در سخنانی ضمن بیان دیدگاه های امام خمینی (ره) در مسئله وحدت و روشنگری ایشان در تلاش دشمنان برای مقابله با موج بیداری اسلامی و اسلام گرایی، مجموع اقدامات و عملکرد دشمنان اسلام را در مقابله جدی با این موج و انحراف افکار عمومی را برای جلوگیری از گسترش اسلام دانست.

 

وی افزود:دشمنان با بهره گیری از اقلیتی افراطی در بین مسلمان و حمایت همه جانبه از ایشان سعی در نشان دادن چهره ای خشن از اسلام دارند. مسلمانان باید این شرایط را درک و دست در دست هم و با فراموش کردن اختلافات جزیی همانند سد محکمی در برابر این توطئه بایستند.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان اجلاس در مصاحبه رادیویی و تلویزیونی با شبکه های والفجر و2STV سنگال استقبال اندیشمندان سنگال از این نشست را نشان از اهمیت موضوع و مخالفت افکار عمومی سنگال با خشونت و افراط  و تاکید بر صلح جویی اسلام و مسلمیا ارزیابی کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات