۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۹۶۰۰

آغاز همایش بین‌المللی «دیدگاه‌های اسلامی و رویکرد بین‌ادیانی» در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «دیدگاه‌های اسلامی و رویکرد بین‌ادیانی» در فرانسه، دیروز، ۲۳ خردادماه، در مسجد بزرگ شهر «لیون» فرانسه آغاز شد.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «دیدگاه‌های اسلامی و رویکرد بین‌ادیانی» در قالب سلسله نشست‌های «اسلام و علم» با مشارکت موسسه فرانسوی تمدن اسلامی، دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه بین‌رشته‌ای پاریس و مسجد بزرگ لیون در حال برگزاری است.

 

اندیشمندان و سخنرانانی از کشورهای مختلف با حضور در این همایش که فردا، 25 خردادماه به پایان می‌رسد درباره موضوعاتی چون علم در سنت اسلامی، قرائت‌های مختلف قرآن، تقویم اسلامی، دیدگاه مسلمانان درباره تقویت گفت‌وگوی بین‌ادیان، همزیستی از منظر تعالیم و آیات قرآن‌کریم به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

احمد جبار، استاد ریاضیات دانشگاه علوم و فناوری شهر «لیل» فرانسه؛ نیزال قسوم، فیزیکدان و استاد دانشگاه کالیفرنیا و محقق در ناسا؛ جمال می‌مونی، استاد دانشگاه پنسیلوانیا؛ ژان استون، مسوول دوره‌های آموزشی مدرسه پلی‌تکنیک لوزان از جمله شخصیت‌های علمی هستند که در این همایش درباره رابطه علم و تعالیم اسلامی سخنرانی خواهند کرد./982/ب101/د

منبع : ایکنا

ارسال نظرات