۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۲۲۶

آماده باش رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس

خبرگزاری رسا ـ ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اجرای برخی اقدامات تنبیهی علیه فلسطینی خصوصا برای ورود به قدس و مسجدالاقصی جهت برپایی نماز آخرین جمعه این ماه را در دستور کار قرار داد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ ستاد پل مردخای هماهنگ کننده امور مناطق کرانه باختری در ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که ارتش این رژیم در حال بررسی لغو یک سلسله تسهیلاتی است که ارتش در سال های گذشته بمناسبت فرا رسیدن ماه رمضان  برای ساکنان فلسطینی کرانه باختری ارائه می کرد.

 

پایگاه عبری زبان واللا (نزدیک به محافل شهرک نشینی) با اعلام این خبر نوشت:‌ماه رمضان امسال مثل سال های قبل نخواهد بود.

 

این پایگاه نوشت:  ارتش در حال بررسی دستور کاری است که براساس ان ساکنان کرانه باختری حق ورود به اسراییل (سرزمین های اشغالی سال 1948) را ندارند.

 

به نقل از مردخای امده است که فلسطینی ها از این پس نمی توانند آزادانه برای برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی در خلال ماه مبارک رمضان وارد بیت المقدس شوند.

 

گفتنی است هر ساله در روزهای جمعه ماه رمضان بین 205 هزار تا نیم میلیون فلسطینی از نقاط مختلف فلسطین به بیت المقدس می روند تا نماز جمعه را برپا دارند.

 

به ویژه در جمعه آخر ماه رمضان مصادف با برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس (یادگار سیاسی - تاریخی حضرت امام خمینی (ره)) رژیم صهیونیستی تدابیر بسیار شدیدی با هدف ممانعت از حضور فلسطینی ها در مسجدالاقصی به اجرا می گذارند.

 

از جمله تمامی ورودی‌های منتهی به استان قدس مسدود می شود و مردان زیر 35 سال و زنان زیر 45 سال حق ورود به قدس و مسجدالاقصی را نخواهند داشت. به رغم این اما هرساله بین 300 تا 500 هزار فلسطینی در روز جهانی قدس در مسجدالاقصی نماز برپا می دارند و پس از نماز به راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست های رژیم صهیونیستی مبادرت می کنند.

 

مردخای همچنین گفته است که ارتش تاکنون 31 موسسه متعلق به حماس را در کرانه باختری تعطیل کرده است و 290 فلسطینی از جمله 11 نفر از رهبران بلندپایه جنبش حماس را بازداشت نکرده اند./982/ب101/د

ارسال نظرات