۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۶۵۴

اسرائیل سوریه را به حملات بیشتر تهدید کرد

خبرگزاری رسا ـ در پی حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، نخست وزیر رژیم تل‌‌آویو تهدید کرده است سوریه را هدف حملات بیشتر قرار می‌دهد.
بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در صورت اقدام تلافی‌جویانه سوریه، حتی با شدت بیشتری واکنش نشان خواهد داد.

 

وی به اعضای حزب افراطی خود، «لیکود»، گفت: شب گذشته ما با نیروی بسیار علیه اهداف سوریه که علیه ما عمل می‌کند، عملیات کردیم و در صورت نیاز از نیروی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

 

نخست وزیر رژیم اشغالگر افزود: ما همچنان به هر کسی که ما را هدف حمله قرار دهد و یا برای حمله به ما تلاش کند، به شدت ضربه می‌زنیم.

 

بنا به اعلام ارتش صهیونیستی، این رژیم در حملات هوایی اخیر خود به سوریه نه هدف را در این کشور عربی بمباران کرده است.

 

این در حالی است که گزارش‌های منتشر شده از کشته شدن دست کم 10 نفر در این حملات حکایت دارند.

 

همچنین گفته می‌شود در حملات هوایی رژیم صهیونیستی دو فروند تانک و دو آتش‌بار توپ‌‌خانه و مقر تیپ نود ارتش سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

 

سوریه حملات مرگبار هوایی و زمینی رژیم اسرائیل را محکوم کرده و «نقض آشکار» تمامیت ارضی این کشور دانسته است.

 

دمشق همچنین از سازمان ملل خواسته است تجاوزات صهیونیست ها به این کشور را محکوم کند.

 

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه‌ مشابه ارسالی به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرده است، رژیم اسرائیل یک‌شنبه و دوشنبه با شلیک گلوله تانک و راکت به قرارگاه‌های نیروهای امنیتی سوریه، بار دیگر تاسیسات خاک سوریه را هدف تجاوز قرار داده است.

 

وزارت خارجه سوریه همچنین اقدامات تجاوز‌کارانه رژیم اسرائیل را «تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه و به جهان» دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست در قبال اقدامات «خطرناک» اسرائیل به وظیفه خود عمل کند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حملات رژیم اسرائیل چند ساعت بعد از مرگ یک نوجوان اسرائیلی در بلندی‌های اشغال‌شده جولان روی داد.

 

نیروهای صهیونیستی ادعا می‌کنند این نوجوان ظاهرا بر اثر شلیک موشک از سوریه، جان باخته است.

 

این در حالی است که گلوله‌های خمپاره از سوی شبه نظامیان مرتبط با القاعده که با نیروهای دولتی در خاک سوریه می‌جنگند، بارها به بلندی‌های جولان اصابت کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات