۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۱۰۷۹۰
آیت الله بوشهری با تبیین رابطه متقابل روحانیت و نظام:

اگر انقلاب اسلامی نبود صدای روحانیت به جایی نمی رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که اگر این انقلاب نبود صدای روحانیت به جایی نمی رسید، گفت: در گذشته روحانیت حضوری در صحنه نداشت و در حاشیه قرار داشت، اما بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی این بود که روحانیت را وارد متن و صحنه کرد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار جمعی از علما و فضلای استان در ساری، با اشاره به این که امروز خداوند متعال شرایط و زمینه لازم را برای تبلیغ دین فراهم کرده است، گفت: زمینه ای بالاتر از پوشیدن لباس دین و توفیقی بالاتر از این که انسان خود را خدمت گزار دین خدا قرار دهد و به عنوان سربازی بی ادعا در میدان جبهه فرهنگی حضور پیدا کند و از گفتار، کلام، نفس و مشی او بهره ببرند و مسیر خود را برای رسیدن به سعادت پیدا کنند، وجود ندارد.

 

وی افزود:  کسانی که ویژگی تحصیل علوم دینی و خدمت گزاری را دارند برای اعتلای کلمه الله در همه سختی ها آماده میدان هستند و از فشار و تبعید نهراسیده و تا مرز شهادت پیش رفتند تبار روحانیت بوده است که در تاریخ این مسأله را به اثبات رساند.

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که تلاش ما این است که مدارس علمیه به سطح استاندارد برسد، خاطرنشان کرد: قبل از سفر استانی جمعی را فرستادیم تا و مدارس را بررسی کنند و تحقیق کردند با مدیران، اساتید و کادر گفت و گو کردند تا زمانی که خواستیم برای مدارس استان تصمیم بگیریم با یک نگاه از پیش تعیین شده و با بصیرت و آگاهی همراه باشد و اگر نقیصه ای است برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که نباید به وضع موجود اکتفا کنیم، ادامه داد: راضی بودن از وضع موجود زمینه حرکت و تلاش را از ما خواهد گرفت.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب حق بزرگی به گردن روحانیت دارد و روحانیت نیز حق بزرگی به گردن روحانیت دارد، گفت: اگر روحانیت، امام راحل، مراجع و ارادت مردم به روحانیت نبود این حرکت عظیم به وجود نمی آمد که انقلابی با این عظمت به پیروزی برسد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اگر این انقلاب نبود صدای روحانیت به جایی نمی رسید، ادامه داد: در گذشته روحانیت حضوری در صحنه نداشت و در حاشیه قرار داشت، اما بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی این بود که روحانیت را وارد متن و صحنه کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با طرح یک نگرانی خود در مجموعه حوزه علمیه گفت: گاهی در بین طلاب ما افرادی هستند که قدر خود را نمی دانند و این انقلاب با این عظمت به انسان های ملا و فهیم نیاز دارد تا بتوانند از آرمان های انقلاب و شبهاتی که به دین وارد می شود دفاع کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: متأسفانه طلاب ما قضایا را اشتباه می گیرند و هنوز که میوه کالی هستند خیال می کنند نوبت خدمت آنها فرا رسیده و وارد ساحت های مختلفی می شوند که بعد از مدتی از سرمایه آنها استفاده می کنند و عملاً آن تأثیر گذاری لازم را از افکار عمومی جامعه ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهال نوپای وارد حوزه شده اگر چند سال مشغول درس، بحث، مطالعه  و تحقیق شود به هیچ عنوان نقش او در این رده های پایین نیست و در ترازهای بالاتر می تواند نقش آفرینی کند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: به همین دلیل گاهی طلبه های با استعداد ما به خاطر عدم توجیه لازم  و به این دلیل که عده ای زود تکلیف برای آنها درست می کنند فضای حوزه را رها کرده و در عمل به کارمند تبدیل می شوند و زمانی که یک طلبه به کارمند تبدیل شد آن نقش روحانی و طلبه بودن را از دست می دهد و خاصیت لازم را از دست می دهد.

 

عضو شورای عالی حوزه با تأکید بر این که تکلیفی که مدیران حوزه برای طلاب مشخص می کنند تکلیف عالم شدن و ملا شدن باشد، ادامه داد: اگر انسان عالم شد همه جا او را تحویل می گیرند و اگر کسی به میوه کالی تبدیل شد او را کنار می زنند و از خاصیت می افتد.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود گفت: معنای حرف من این نیست که روحانیت از نظام فاصله گرفته و قهر کند و نسبت به نظام بی تفاوت باشد بلکه باید بهترین خدمت را به نظام کرد و نه اینکه خدمت به نظام ناقص باشد و خدمت از ناحیه کسانی باشد که دارای مایه علمی و اخلاقی هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هدف همه ما باید تحویل طلبه ای به جامعه باشد که رفتار او در جامعه تأثیرگذار باشد و بدرخشد، ادامه داد: نکند که بعد از مدتی رده مرجعیت و فقهای ما تنزل پیدا کند./950/پ202/ج

ارسال نظرات