۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۱۰۹۵۳
تجمّع علمای لبنان:

استفاده از کمک‎های آمریکا برای مسائل داخلی کشورهای اسلامی جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان هرگونه استفاده از کمک‎های آمریکا در زمینه های مختلف در امور داخلی کشورهای اسلامی را غیر قابل قبول دانست.
عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمّع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای با اشاره به سفر جان کری وزیر خارجه امریکا به منطقه خاورمیانه و وعده کمک از سوی آمریکا به کشورهای منطقه، تاکید کرد: استفاده از کمک های آمریکا برای مسائل داخلی کشورهای اسلامی جایز نیست.

 

در این بیانیه با اشاره به بحران عراق، از موضع مراجع و علمای دینی عراق در مورد لزوم مقابله با جریان تروریسم تکفیری از طریق امکانات داخلی کشور و ملت عراق تقدیر شد.
 

تجمع علمای مسلمان در ادامه این بیانیه با اشاره به مسئله فلسطین و طرح های میانجی گری آمریکایی، اعلام کرد: از جنبش ها و گروه های فلسطینی می خواهیم از اعتماد به آمریکایی ها دست برداند چون آنها نمی توانند نقش یک میانجی واقعی بی طرف را در مورد مشکلات فلسطین ایفا کنند.
 

این بیانیه می افزاید: باید مسئله مقاومت بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون تنها راه آزادی فلسطین و نجات مردم فلسطین از اوضاع فعلی مقاومت است.
 

همچنین در ادامه با اشاره به مسئله سوریه، تاکید شده است: همه طرف های سوری باید با موضع واحد و یکپارچه در برابر جریان های تکفیری، برای تاسیس حکومت وحدت ملی تلاش کنند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات