۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۱۱۳۱۹
امام جمعه دزفول:

تقوای الهی بزرگ‎ترین پیام روزه داری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به ماه رمضان به عنوان ماه عبودیت و بندگی گفت: روزه نتایج و پیام های مختلفی دارد اما بزرگترین آن که شامل همه پیام ها می شود تقوای الهی است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت‎وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که ماه رمضان همراه با برکت، رحمت و مغفرت الهی است اظهارداشت: خداوند همه بندگان خود را به این میهمانی بزرگ دعوت و زمینه عبودیت و اطاعت پذیری را فراهم کرده است.

وی افزود: میهمانی خدا با دیگر میهمانی های دنیا تفاوت دارد و بهترین اعمال از سوی میهمان در این ماه دوری از گناهان است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که پذیرایی الهی کاملا معنوی بوده و اجر آن نیز به همان نسبت بزرگ است، گفت: در این میهمانی اعمال انسان اگر کوچک و ناقص هم باشد مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد چون رمضان، ماه رحمت و برکت است.

امام جمعه دزفول با اشاره به ماه رمضان به عنوان ماه عبودیت و بندگی گفت: روزه نتایج و پیام های مختلفی دارد اما بزرگترین آن که شامل همه پیام ها می شود تقوای الهی است.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه شریفه ای که روزه را واجب کرده گفته که امت های قبلی نیز با شرایط دشوار تری آن را داشتند اما در پایان می گوید که شایسته است نتیجه روزه داری تقوای الهی باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خاطرنشان کرد: اگر نتیجه روزه داری تقوای الهی باشد، انسان به همه خواسته های خود رسیده است.

امام جمعه دزفول با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده توسط مسؤولان فرهنگی در ماه رمضان گفت: به نظر می رسد مسؤولان فرهنگی توجه لازم را دارند که در ایام ماه رمضان زمینه برای پذیرش مبانی اعتقادی آماده است و کاربرد دشمن که از شیطان الهام می گیرد کاهش می یابد.

وی با بیان این که لازمه استفاده از ماه مبارک رمضان برنامه ریزی صحیح است اظهارداشت: ما باید از این فضای به وجود آمده در راستای بصیرت و معرفت افزایی استفاده کرده و در حقیقت حس معنوی انسان ها را که در این ماه به اوج خود می رسد مدیریت کنیم تا بیشترین استفاده را از فیوضات این ماه در عرصه های بین المللی و فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تأکید کرد: مسؤولان باید کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر عملی را ابتدا از خود آغاز کرده و از این ماه بهره مند شوند تا بتوانند برای مردم و جامعه از معنویت این ماه بهره برداری کنند./9462/ت302/ب

ارسال نظرات