۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۱۶۰۵

مشارکت طلاب تبریزی در طرح‌های ترویج فرهنگ نماز

خبرگزاری رسا ـ طلاب، علما و فضلای حوزوی آذربایجان شرقی در اجرای طرح های ویژه ترویج فرهنگ نماز مشارکت دارند.
سجاده نماز

اسدالله ضیائی، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بیش از 70 هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز حضور داشته‌ اند، اظهار داشت: طرح های آموزش مروجان نماز، هجرت، آموزش نماز شایستگان، معراج و مفتاح از جمله برنامه های این ستاد است.


وی با بیان این‌که طلاب، علما و فضلای حوزوی آذربایجان شرقی در اجرای طرح های ویژه ترویج فرهنگ نماز مشارکت دارند، گفت: طرح معراج برای تربیت طلبه‌هایی است که تخصص آموزش نماز را ندارند این افراد به صورت دراز مدت برای مربیگری تربیت می یابند.


رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: هفت مورد برنامه اساسی در عرصه فرهنگی نیز داریم که شامل کتاب خوانی، مسابقه تالیف کتاب نماز، نشست دانش آموزی، نشست دانشجویی، نشست خانواده، مسابقه مکاتبه ای نماز و طرح هادی می شود که همگی با حضور کارشناسان حوزوی تدوین شده اند.


ضیائی طرح مفتاح را از دیگر طرح های مربوط به طلاب حوزه های علمیه استان عنوان کرد و گفت: طرح مفتاح با هدف آموزش کوتاه مدت ویژه طلاب مدارس علمیه اجرایی می شود، طلاب در قالب این طرح آموزش هایی در کمترین زمان ممکن می بینند تا در تبلیغ فرهنگ نماز از اصول کلی آگاهی لازم داشته باشند.


وی با اشاره به طرح هادی خاطرنشان کرد: این طرح ابتکار استانی آذربایجان شرقی است که مخصوص دانش آموزانی است که با نماز آشنایی چندانی ندارند، در این طرح مدیر و معاونان با آن دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و با کمک روانشناسان با طرح سؤالاتی سعی در آشنایی و توجه آنان در امر نماز می کنند.


رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی برگزاری مسابقات کتاب خوانی، تالیف کتاب نماز، نشست دانش آموزی، نشست دانشجویی، نشست خانواده، مسابقه مکاتبه ای نماز و طرح هادی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: 63 دستگاه اجرایی استان آذربایجان شرقی در امر نماز مورد ارزیابی این ستاد قرار می گیرند.


ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کمبود روحانی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: خلاء وجود روحانیان و مبلغان حوزوی در روستاها و نقاط دور دست استان را احساس می‌‌کنیم، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روستاها، مناطق دورافتاده و محروم آذربایجان شرقی از وجود تبلیغی و معنوی روحانیت بی بهره هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات