۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۸۶۴
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

تشکیل فوری دولت جدید و انسجام رؤسای قوای سه‎گانه

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم تشکیل فوری دولت جدید و انسجام رؤسای قوای سه‎گانه تأکید کرد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، عدم انتخاب رییس پارلمان و معاونان وی در اولین جلسه را ناکامی خواند و گفت: اولین جلسه پارلمان روز سه شنبه گذشته بر اساس قانون اساسی تشکیل شد و شهروندان از تشکیل اولین جلسه بر اساس مهلت قانونی به صورت خوش بینانه نگاه می کردند.

 

وی افزود: اما عدم انتخاب رییس پارلمان و معاونان وی سبب ناکامی تأسف آور بود. گروه های سیاسی باید تلاش و گفت وگوهای خود را برای خروج از بحران کنونی در اسرع وقت افزایش دهند.

 

حجت الاسلام صافی گروه های سیاسی را به مسؤولیت پذیری فراخواند و تصریح کرد: دولت جدید باید بر اساس مهلت قانونی تشکیل شود، دولتی که مورد پذیرش همگانی قرار گیرد. مساله مهم تر اینست که رؤسای قوای سه گانه باید با هم مسنجم باشند تا بتواند با همکاری به حل مشکلات کشور بپردازند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به وضع اقلیت های ساکن استان های بحران زده ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: ده ها هزار تن از شهروندان ترکمن، شبک، مسیحی و سایر اقلیت ها این روزها به دلیل آوارگی در وضع بسیار نامطلوبی بسر می برند و اقدامات صورت گرفته برای کاهش مشکلات آنان کمتر از حد مطلوب است.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: مسؤولیت این افراد برعهده دولت است کما اینکه اقلیم کردستان و سازمان های بین المللی نیز باید تلاش بیشتری برای استقبال از این شهروندان آواره تا پایان بحران و بازگشت به منازلشان انجام دهند. البته باید متذکر شد که نباید آوارگی این شهروندان به تغییر بافت این مناطق منجر شود.

 

وی سیاستمداران را به دوری از گفتمان تنش زا دعوت کرد و گفت: رهبران گروه های سیاسی باید متوجه وضع بسیار حساس کنونی عراق باشند و از هرگونه سخنی که بر پیچیدگی اوضاع بینجامد، خودداری ورزند. احترام و پایبندی به قانون باید سرلوحه همه فعالیت ها باشد و هرگونه تجاوز به قانون غیرقابل پذیرش است.

 

حجت الاسلام صافی بار دیگر بر لزوم عدم تشکیل گروه های مسلح غیرقانونی تأکید کرد و افزود: ثبت نام و پیوستن شهروندان باید از سوی ارتش و دستگاه های امنیتی رسمی صورت گیرد و کسی حق ندارد سلاح غیرقانونی حمل کند. از همه نیروهای امنیتی و مردمی به دلیل جنگ با تروریست ها تقدیر و تشکر می کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات