۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۱۹۸۶
عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه عنوان کرد؛

رمضان فرصت ثبت خاطره‌های معنوی برای کودکان

خبرگزاری رسا ـ عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه آشنایی با مفهوم صبر را بهترین آموزش دینی برای کودکان در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید برای فرزندان خود به گونه ای برنامه بریزیم که احساس کنند زندگی‌شان در این ماه تغییر کرده است.
رمضان

زهرا تاجیک، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در ماه مبارک رمضان می توان بحث صبر را به عنوان یکی از ارزش‌های تربیت دینی به کودکان آموخت، اظهار داشت: کودکان علاقه دارند کارهای بزرگترهای خود را تقلید کنند از این ویژگی می شود برای تربیت صحیح آنها استفاده کرد.


وی افزود: روزه کله گنجشکی یکی از ترفندهایی بود که والدین برای آشنایی ما با مفهوم روزه داری و صبر بر گرسنگی و تشنگی، به کار می گرفتند؛ باید در ماه مبارک رمضان کاری کرد که زندگی عادی کودکان کمی تغییر کند و با تمرین‌های خوبی که وجود دارد آنها را برای انجام تکالیف الهی در آینده، آماده کرد.


عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه با بیان این که بیدار کردن کودکان در هنگام سحر یک روش صحیح است و با تنظیم برنامه صحیح خواب و فعالیت کودکان و در مقابل بدخلقی های که ممکن است پیش بیایید با صبر و تحمل آنها را علاقه مند به این فریضه دینی کنیم.


وی تصریح کرد: با به جا گذاشتن خاطرات خوب در ذهن فرزندانمان آنها را مشتاق به روزه داری کنیم که اگر مشاهده بکنیم بزرگ ترها با جستجو در خاطرات کودکی خود از ماه مبارک رمضان به خوبی یاد می کنند.

 

این پژوهشگر حوزوی خاطر نشان کرد: شیوی پدر و مادر به عنوان مربی در تربیت دینی باید به گونه ای باشد که کودکان از آن الگویی مفیدی در ذهن خود به جا بگذارند و این بهترین راه تربیت دینی است.


وی با اشاره به این که رفتار ما در خانواده زیر ذره بین کودکانمان قرار دارد گفت: باید مراقب اعمال خود در برابر کودکانمان باشیم که تا از اشتباهات ما الگو برداری غلط نکنند./978/ت302/س
 

ارسال نظرات