۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۲۰۵۸

عامل قرآن‌سوزی مقابل مرکز دینی شیعیان در آمریکا بازداشت شد

خبرگزاری رسا ـ پلیس شهر «دیربورن» آمریکا عامل سوزاندن نسخه‌های قرآن مقابل مرکز اسلامی کربلا در آمریکا را بازداشت کرد.
قران سوزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا حسین الاسدی را که عراقی‌الاصل، مسلمان و مقیم آمریکا است، به اتهام سوزاندن قرآن کریم مقابل مرکز اسلامی کربلا در دیربورن که مرکزی شیعی است، بازداشت کرده است.


پلیس دیربورن حسین الاسدی را به حمل مواد آتش‌زای ممنوعه و غیر قانونی و سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مرکز اسلامی کربلا متهم کرده است.


بنا بر بیانیه پلیس دیربورن، حسین الاسدی 50 سال دارد و به این اقدام موهن و ضد اسلامی خود اعتراف کرده است؛ وی در توجیه این حرکت ضد دینی مدعی شده است: «زمانی که درخواست کمک از مرکز اسلامی کربلا برای حل مشکل حقوقی‌ام رد شد، برای انتقام چاره‌ای جز سوزاندن قرآن مقابل این مرکز نداشتم».


این در حالی است که شیخ هشام الحسینی، امام جماعت مرکز کربلا در دیربورن این ادعاها را رد کرد و گفت: حسین الاسدی قبلا برای طلب کمک از من یا دیگر اشخاص مرکز مراجعه نکرده است. به نظرمن وی این حرکت را به‌خودی خود انجام نداده، بلکه به احتمال زیاد با تری جونز(کشیش قرآن‌سوز فلوریدایی) که اخیرا احساسات مسلمانان را تحریک کرد، در ارتباط است.


اعضای مرکز اسلامی کربلا که عموماً شیعیان عراقی ـ آمریکایی هستند، پیش‌تر متوجه سوزانده شدن این نسخه‌های قرآن در مقابل مرکز اسلامی شدند و بلافاصله آن را خاموش کردند.


این اتفاق درست در زمانی روی داد که تری جونز، کشیش قرآن سوز فلوریدایی از تصمیم خود برای برگزاری تجمع در مقابل مرکز اسلامی آمریکا در شهر دیربورن میشیگان خبر داد.
/982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات