۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۱۲۲۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر هر گونه انحراف مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی راهگشای تعالی انسان است، گفت: بهره گیری از قرآن کریم مایه نورانیت و رحمت است که باید سعی کنیم به معارف قرآن توجه کرده و به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام موسوي، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محسن موسوی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های با موضوع تفسیر سوره مبارکه کهف که در حسینیه باب الحوائج(ع) شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که رحمان در حقیقت نمودار رحمت عمومی خداوند منان بوده و شامل رحمت پروردگار متعال نسبت به همه مردم می شود، گفت: حضرت حق مهرگستر بوده و به همه نعمت وجود داده است.

 

وی با اشاره به این که کلمه رحیم علاوه بر رحمت های عمومی شامل حال همه می شود و رحمتی مخصوص خوبان است، بیان داشت: این رحمت ویژه کسانی است که تکلیف الهی را به درستی انجام می دهند.

 

مدیر گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه مازندران با بیان این که این چنین فردی ارتباط او با رحمت الهی از طریق الرحیم است، تصریح کرد: بسم الله الرحمن الرحیم آغاز هر کاری است که با استعانت و تبرک از نام خداوند منان کار می بریم و نوعی توسل و کمک جویی از پروردگار متعال است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که ما از خدا می خواهیم کار خود را با نام او آغاز کنیم تا حضرت حق رحمت خود را شامل حال ما کند، خاطرنشان کرد: بسم الله الرحمن الرحیم توسل به خداوند است تا خوبی را برای خود کنیم.

 

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، بیان داشت: هرکس در محضر قرآن قرار گرفت چیزی از آن کم و چیزی بر آن اضافه می شود که رحمت ها، هدایت ها و معارف به انسان افزوده و جهل و غفلت او کم می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی راهگشای تعالی انسان است، گفت: بهره گیری از قرآن کریم مایه نورانیت و رحمت است که باید سعی کنیم به معارف قرآن توجه کرده و به آن عمل کنیم.

 

مدیر گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه مازندران، ادامه داد: باید بیشتر با تفسیر و معارف قرآن ارتباط داشته باشیم تا ببینیم این کتاب از ما چه چیزی را می خواهد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که باید با تفسیر و معارف قرآنی ارتباط داشته باشیم تا ببینیم این کتاب از ما چه چیزی می خواهد، افزود: خداوند منان برای انسان دفترچه راهنما گذاشته است تا ما بخوانیم و از انسانیت انسان بهتر بهره مند شویم.

 

وی با تاکید بر این که حرکت در مسیر قرآنی همواره نجات بخش انسان است که نباید به سمت حدود حیوانی برویم، گفت: اگر به دفترچه راهنما درست عمل کنیم خطرات و انحرافات ما را تهدید نمی کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان، تصریح کرد: قرآن کریم کتابی خواندنی و عمل کردنی است که باید در تلاش باشیم تا به معارف الهی عمل کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات