۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۱۲۲۵۹
چند خبر کوتاه فرهنگی از اصفهان؛

پرداخت 13میلیارد ریال زکات در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رنجبر با بیان اهمیت بحث زکات در جامعه گفت: شهرستان های تیران و کرون، اردستان و برخوار بیشترین پرداخت زکات استان را به خود اختصاص داده اند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام غلامحسین رنجبر، رییس ستاد زکات استان اصفهان امروز با بیان این که نیکوکاران اصفهانی امسال بیش از 13 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، گفت: شهرستان های تیران و کرون، اردستان و برخوار بیشترین بیشترین پرداخت زکات استان را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام رنجبر افزود: 5 میلیارد از زکات پرداختی برای کمک به محرومان و بقیه برای اجرای طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، نمازخانه مدارس و روشنایی معابر هزینه می شود.

وی در پایان، گفت: 95 میلیارد ریال  زکات  واجب و مستحبی  پارسال در  استان اصفهان جمع آوری شد.

ثبت دو موقوفه جدید به ارزش 900 میلیون ریال در خوانسار

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار اظهار داشت: همزمان با برگزاری طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان خوانسار دو وقف جدید به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مراسمات ویژه طرح ضیافت الهی در جوار آستان مقدس امامزادگان شهرستان خوانسار و نیز تبلیغات گسترده صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ وقف، واقفی خیراندیش سه باب واحد تجاری خود را وقف نمود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: مهردادغزاله این واقف خیراندیش دو دانگ از سه باب واحد تجاری خود را وقف نمود.

وی با اشاره به اولین وقف صورت گرفته افزود: دو دانگ از 6 دانگ دو باب واحد تجاری در محله ارسور با نیت کمک به تأمین هزینه های حسینیه ارسور وقف گردیده است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی دیگر وقف انجام شده توسط این خیر گرانقدر را بیان نمود و گفت: دیگر موقوفه به ثبت رسیده در این ایام ماه مبارک دو دانگ از واحد تجاری دیگری است که با نیت تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت و نیز تأمین مخارج تحصیل دانش آموران بی بضاعت به ثبت رسیده است.

فعالیت 1400 نفر در فعالیت های قرآنی خور و بیابانک اصفهان

سید محمود علوی مدیر مؤوسسه علوم قرآنی خوروبیابانک گفت: بیش از 1400 نفر دراین شهرستان زیر پوشش فعالیتهای قرآنی هستند.

وی افزود: این مؤوسسه توانسته با استفاده از 60 مربی متخصص و توانمند با برگزاری دوره های مختلف برای انس بیشتر خانواده ها با قرآن مجید تلاش کند.

علوی گفت: هم اکنون حدود 200 نفر در این مؤوسسه مشغول حفظ جزء های مختلف قرآن کریم هستند.

بیش از بیست هزار نفر  زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت تابستان امسال قرار گرفتند

رادمنش، رییس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان نجف آباد گفت: بیش از 120 برنامه مختلف برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان وجوانان این شهرستان  پیش بینی شده که نسبت به پارسال 20 در صد رشد داشته است.

وی افزود: 70 کانون ومؤوسسه فرهنگی هنری ودر زمینه های آموزش های هنری، فرهنگی، فنی، مذهبی به نوجوانان، جوانان وکودکان این شهرستان  آموزش  می دهند./939/د101/ب

ارسال نظرات