۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۱۲۶۶۸
استاد حوزه علمیه قم:

زندگانی اهل بیت سرشار از علم و برکت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: ما اهل بیت(ع) را به عنوان صراط مستقیم خود می شناسیم و برای این عنوان سه دلیل هم داریم، دلیل اول این که گفتار آن ها مطابق با قرآن است، دوم این که خواسته آن ها همان مطلوب خداوند است و سوم این که صفات و اخلاقشان معرف صفات خداوند متعال است.
حجت الاسلام ميرشفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سیدصادق میرشفیعی، کارشناس مسائل دینی در دوازدهمین مراسم سحرگاهی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد قائم کرمان گفت: صراط دو منظور دارد که نخستین آن، صراطی است که در قیامت باید از آن عبور کنیم و دومین آن، امامان معصوم(ع) در این دنیا هستند.

وی در ادامه افزود: کسی که در این دنیا از اهل بیت(ع) به عنوان صراط به سوی خداوند استفاده کند، می تواند به راحتی از صراط اخروی هم عبور کند در غیر این صورت نمی تواند به راحتی از پل صراط عبور کند.

حجت الاسلام میرشفیعی عنوان کرد: ما در روز چندین بار در نماز از خداوند درخواست می کنیم که ما را بر صراط مستقیم هدایت کند؛ این درخواست مکرر از این جهت است که ما بر این راه ثابت قدم بمانیم و مانند بسیاری از دامان اهل بیت(ع) دست نکشیم.

وی با بیان این که شخصیت هر فرد یا با گفتار یا با رفتار و یا با صفاتش بروز می کند، تصریح کرد: شخصیت زندگانی اهل بیت(ع) سرشار از علم و برکت است وعلمای سنی و شیعه بر این نظر اجماع دارند.

این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: یازده معصوم قبل از امام زمان(عج) بیش از 250 سال در بین مردم و در چشم بودند اما یک کتاب معتبر پیدا نمی شود که کوچک ترین اشکالی از آن ها گرفته باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: احمد بن حنبل امام یک چهارم اهل سنت در برابر کسی که اسم معصومین زمان وی را برده بود، چنین گفت: این اسامی که تو نام می بری آدم های مجنون را هشیار می کنند همچنین مالک بن انس درباره امام صادق(ع) می گوید: هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و بر قلبی خطور نکرده که فردی بالاتر از امام صادق(ع) باشد.

کارشناس مسائل دینی از بردران اهل سنت خواستار شد که برای تحقیق در مورد اهل بیت(ع) و تشیع به کتاب های اصیل خودشان مراجعه کنند و با عدالت درباره معصومین(ع) اظهار نظر کنند.

وی در پایان گفت: ما اهل بیت(ع) را به عنوان صراط مستقیم خود می شناسیم و برای این عنوان سه دلیل هم داریم، دلیل اول این که گفتار آن ها مطابق با قرآن است، دلیل دوم این که خواسته آن ها همان مطلوب خداوند است و دلیل سوم این که صفات و اخلاقشان معرف صفات خداوند متعال است./9706/پ202/ب

ارسال نظرات