۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۸۱۷

افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی از مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ افشای جدیدترین اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا و پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) از مسلمانان آمریکایی، فعالان حقوق بشر، وکلا و حتی کاندیداهای سیاسی نیز جاسوسی می‌کنند.
امريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در جدیدترین اطلاعات فاش شده از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مشخص شد، رییس شورای روابط اسلامی - آمریکایی که ارشدترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده است و یکی از مقامات دولت جورج بوش، رییس‌جمهوری سابق آمریکا بوده، از جمله قربانیان جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی است.


در این سند افشاشده که فهرست ایمیل 7 هزار و 485 شخص آمده است که بین سال‌های 2002 تا 2008 مورد کنترل و نظارت این آژانس قرار داشتند و در میان آن‌ها 202 نفر آمریکایی بوده و 5 هزار و 501 ایمیل دیگر از افرادی با هویت نامشخص است.


گروه مدافعان مسلمان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گزارش جدید همچنین اعلام می‌کند که مسلمانان آمریکایی نیز قربانی اقدامات جاسوسی اف.بی.آی و آژانس امنیت ملی آمریکا بوده‌اند و حتی برخی از آمریکایی‌هایی که به اقدامات تروریستی متهم شده‌اند نیز در این فهرست قرار دارند.


افشای این خبر موج گسترده ای از اعتراضات را علیه مقامات آمریکا به راه انداخته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات