۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۱۲۹۸۲
استاد حوزه علمیه آمل:

مبلغان دینی پیشگامان ترویج مکتب اهل بیت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات و روحانیان در مسجد امام حسین(ع) روستای نظام آباد دشت سر آمل برگزار شد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات و روحانیان در مسجد امام حسین(ع) روستای نظام آباد دشت سر آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل در این نشست با بیان این که روحانیت وارثان انبیا و اولیا هستند، گفت: روحانیت نقش ارزنده ای در راستای ترویج تعالیم والای دینی داشته که در این راستا باید اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که مردم ما تشنه معارف قرآنی هستند و منتظر بوده تا روحانیت مسائل دینی را در اختیار آنان قرار دهند، بیان داشت: روحانیت باید از این فرصت ارزنده به بهترین نحو ممکن و در راستای هدایت بخشی و بصیر افزایی آحاد مردم استفاده کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که کشور ما منتصب به امام زمان(عج) بوده و رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب را داریم که نباید در آن کج روی صورت گیرد، ادامه داد: باید از نعمت های ارزنده کشور به بهترین نحو ممکن بهره گیری کرده و زمینه پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ادامه داد: روحانیت می تواند در این عرصه حضوری فعال و ارزنده داشته باشد که باید در کنار یکدیگر تا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که اندیشه های روحانیت همواره راهگشای امور بوده است که باید از این ظرفیت ها استفاده شود، گفت: فرهنگ ما بالاتر از همه فرهنگ ها بوده و در محضر قرآن و اهل بیت معصومین(ع) قرار داریم.

 

وی، ادامه داد: فرهنگ ما برگرفته از خط سرخ حسینی و سبز مهدوی است که دشمنان از ابتدای انقلاب از همین فرهنگ ارزنده لطمه خورده اند و هرجایی که حضور روحانیت باشد آن جا موفق بوده است و اگر می بینیم مصدق نتوانست موفق شود دلیلش آن بود که پل ارتباطی خود با روحانیت را قطع کرد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که خون شهدای عزیز سبب شده است تا انقلاب ما در جهان درخشش داشته باشد، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا در راستای اهداف و راسالت امام راحل، شهدای گرانقدر و مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که روحانیت باید با علم و بیان مردم را با منویات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش آشنا کنند، تصریح کرد: مردمان ما مردم لحظات سخت هستند و آن لحظاتی که همه کشورها دست در دست هم دادند تا انقلاب به بار ننشیند توانستیم به موفقیت های ارزنده ای برسیم.

 

وی در پایان، تصریح کرد: دشمنان می دانند هنوز از فرهنگ سرخ حسینی فاصله نگرفتیم بلکه باورهای ما در این راستا بیشتر شده است و هر چه می گذرد فرهنگ انتظار در میان آحاد جامعه بارورتر می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات