۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۲۱۳۲۳۹
رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء:

آیت‌الله جوادی آملی با کتاب «تحریر رساله الولایه» فضای معرفتی عرفان ناب را گشوده‌ است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این‌که این کتاب می‌تواند منبع علمی برای حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی باشد، گفت: هنر آیت‌الله جوادی آملی در این کتاب، این است که ضمن بازشدن مباحث و تحریر آن، فضای معرفتی عرفان ناب را باز کرده‌اند.
حجت‌الاسلام مرتضي واعظ جوادي، رييس بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء در آيين رونمايي از کتاب رسالة الولاية حجت‌الاسلام مرتضي واعظ جوادي، رييس بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء در آيين رونمايي از کتاب رسالة الولاية

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در آیین رونمایی از کتاب فاخر و ارزشمند «تحریر رساله الولایه» علامه طباطبایی با تألیف و تحقیق حضرت آیت‌الله جوادی آملی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: عنوان این رساله شریف به‌عنوان «الولایه» ازسوی مؤلف بزرگوار حکیم، عارف و مفسر عصر حاضر علامه طباطبایی نام گرفته است.

وی ولایت را باطن رسالت، نبوت، امامت و قرآن دانست و با اشاره به این‌که راه یابی به حقیقت ولایت کار آسانی نیست، افزود: علوم مدرسه‌ای، حوزوی و دانشگاهی دون آن‌اند که بتوانند از حقیقت ولایت سخن بگویند، تنها دانشی که می‌تواند از این حقیقت والا پرده بردارد، حقیقت وحی است، تنها قرآن است که می‌تواند از ولایت سخن بگوید.

حجت‌الاسلام جوادی آملی با بیان این‌که عرفان دانش باطن است و سایر دانش‌ها، دانش ظاهر هستند، ابراز داشت: عرفان نزدیک‌ترین دانشی است که می‌تواند فرد را به سطح قرآن نزدیک کند، عمق قرآن بالاتر از آن است که حتی دانش عرفان بتواند حقیقت آن را بیابد.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء اظهار داشت: اگر دانش عرفان بخواهد در یک مسیر مستقیم، بی شائبه و بدون اشکال قرار بگیرد، باید به دست انسان‌هایی باشد که خود مستقیم‌اند و براساس میزان الهی  و قرآن، خود، معیار شدند.

وی بیان داشت: علامه طباطبایی با تدوین این رساله مسیر عرفان ناب شیعی را آن‌گونه که قرآن، روایات، کتاب و سنت می‌پذیرد، ارائه کرده و این هنر بزرگ ایشان در تدوین این رساله فخیم است.

حجت‌الاسلام جوادی آملی با بیان این‌که این رساله یک جریان معرفتی اصیل به‌عنوان عرفان ناب شیعی است، که از شوائبی که در عرفان‌ها وجود دارد، مصونیت دارد، به عرفان‌های ناصواب اشاره کرد و گفت: دلیل این مسأله آن است که این کتاب‌ها دراختیار نیست.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این‌که این کتاب می‌تواند منبع علمی برای حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی باشد، خاطرنشان کرد: هنر آیت‌الله جوادی آملی در این کتاب، این است که ضمن بازشدن مباحث و تحریر آن، فضای معرفتی عرفان ناب را باز کرده‌اند./956/پ202/ج

ارسال نظرات