۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۱۳۳۰۳
امام جمعه نور:

ترویج فرهنگ وقف بهترین راه گسترش مبانی دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که به روزرسانی موقوفات نیاز اساسی جامعه اسلامی است، بیان داشت: آن چه که امروز به آن نیازمند هستیم توسعه امر وقف و ترویج آن به خصوص در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه شهرستان نور امروز در محفل انس با قرآن کریم این شهرستان که در مسجد جامع نور برگزار شد با بیان این که در چندین سال گذشته برنامه های قرآنی در کشور ما رونق نداشته است، گفت: اما امروزه با ورود سازمان اوقاف و امورخیریه برنامه های قرآنی رونق دارد و فعالیت های ارزنده ای در راین راستا برگزار می شود.

 

وی، ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، سازمان اوقاف و امورخیریه یکی از برنامه های محوری خود را اجرای محافل قرآنی در بقاع متبرکه و شهرهای استان قرار داده است که همواره باید در راستای ترویج قرآن کریم اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام باقرزاده یکی از برنامه های اصلی سازمان اوقاف را ترویج فرهنگ نورانی وقف دانست و اظهار داشت: وقف در حوزه های مختلف علمی، درمانی و فرهنگی اثرگذار بوده و شاهد برکات وقف در جامعه اسلامی هستیم  و واقفان صاحب نام تاریخ به عنوان چهره های تأثیرگذار در روند رشد جامعه اسلامی بوده و همیشه سرافراز و ماندگار باقی خواهند ماند.

 

وی با بیان این که به روزرسانی موقوفات نیاز اساسی جامعه اسلامی است، بیان داشت: آن چه که امروز به آن نیازمند هستیم توسعه امر وقف و ترویج آن به خصوص در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه نور، بیان داشت: برای بهره برداری هر چه بهتر از این سنت حسنه جا دارد تا واقفان و نیک اندیشان جامعه از طریق مشورت با صاحب نظران در نیت وقف توسعه داده و موقوفات جدید که مطابق با نیازمندی های روز است را انجام دهند.

 

وی، تصریح کرد: وقف از سنت ماندگاری است که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده و حفظ و احیای آن و تشویق مردم برای وقف کردن طبق نیازهای روز جامعه وظیفه همگانی و به ویژه مبلغان است که باید در این راستا با اهتمام و تلاش ارزنده ای گام برداشته شود.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که وقف اقدام دوراندیشانه اسلام برای گسترش مبانی دینی در جامعه است، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف بهترین راه برای ترویج اصول دینی و مبانی اسلامی در جامعه است که باید جدی گرفته شود.

 

وی با بیان این که همان طور که قرآن ماندگار است وقف نیز تا ابد ماندگار خواهد بود، بیان داشت: چه زیباست که افراد متمکن بخشی از اموال خود را در راه قرآن وقف کنند که سبب ترویج کلام الهی و گسترش معارف والای قرآن کریم در سطح جامعه خواهد شد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات