۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۵۰۸

«فرهنگ خانواده» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «فرهنگ خانواده» نوشته حجت الاسلام مظاهری از سوی انتشارات نور الزهرا منتشر شد.
«فرهنگ خانواده»
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ اول کتاب «فرهنگ خانواده» نوشته حجت الاسلام علی اکبر مظاهری از سوی انتشارات نور الزهرا منتشر شد.
 
این کتاب درباره بایدها و نبایدهای زندگی خانوادگی بحث می کند و دارای سه بخش «بایدها، مهارت ها و ضرورت های زندگی خانوادگی»، «نبایدها، آسیب ها و آفت های خانوادگی» و «دوران کمال، مسائل دوران بازنشستگی و کهنسالی» است.
 
بخش بایدها از فصل های نظام خانواده، ضرورت آموزش مهارت های زندگی خانوادگی، تفاهم ها و تفاوت ها، زندگی حقوقی زندگی اخلاقی، حصار زندگی، رفاقت رمز سعادت، سطح امید، استقلال عاقلانه، پیوند خویشاوندی، هر روز یک سخن دلاویز، دیانت و سعادت، کیمیای قناعت، معجزه هدیه، زندگی هدفمند، فراغت ویژه، اقتدار مرد، ریحانگی زن و رکن زندگی خانوادگی تشکیل شده است.
 
در بخش نبایدها  عنوانین شوخی های زهرناک، ستایش های ناروا، مقایسه های ناروا، تحمیل های ناروا، برانگیختن غیرت و حسادت همسر، عیب جویی و عیب گویی، هووهای ساختگی،برادر سالاری به چشم می خورد. 
 
بخش «دوران کمال» به عناوین دوران شکوهمندی، دوران کمال، ویژگی های دوران کهنسالی، قدرت فکر در دوران کمال و رابطه کهنسالان با فرزندان پرداخته است.
 
نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: خانواده در نگاهی کلان، پنج رکن و عضو اصلی دارد «پدرزرگ و مادربزرگ،زن و شوهر جوان و میان سال، فرزند» این پنج رکن و عضو اصلی، به م پیوسته اند و با هم ارتباطی ویژه دارند، ساختن بنای این پنج رکن و مدیریت درست روابط این پنج عضو، فرهنگ ویژه ای می طلبد که ما آن را«فرهنگ خانواده» می نامیم.
 
کوشش ما بر این بوده است که مباحث این کتاب، فرا پگیرنده هر پنج عضو خانواده باشد و فرهنگ هر پنج را بنمایاند، اما سهم زوج های جوان و میان سال را بیشتر نهاده ایم، چون ایشان مخاطبان اصلی کتاب اند.
 
در بخش اول در ذیل عنوان«نظام خانواده» می خوانیم: ارجمندترین نهاد جامعه، نهاد خانواده است؛ همچنین لطیف ترین رابطه ها، رابطه اعضای خانواده؛ گران بارترین نهال ها، نهال خانواده؛ و گرانبهاترین ثمره ها، ثمره نهال خانواده است.
 
جامعه تابع خانواده است، زیرا جامعه از خانواده ها تشکیل شده است؛ از این رو، حیات و فرجام جامعه، بسته به حیات و فرجام خانواده است . جامعه سعادتمند، ثمره خانواده های فرخنده و جامعه شقاوتمند، محصول خانواده های ناخجسته است. خانواده های آشوب زده، هرگز نمی توانند جامعه ای رشید بسازند.بنابراین، آنان که خواهان جامعه رشیدند باید زیربنای آن را که خانواده های رشید است، نیکو سامان دهند.
 
چاپ اول کتاب «فرهنگ خانواده» به قلم حجت الاسلام علی اکبر مظاهری و به همت انتشارات نورالزهرا با شمارگان 2500 نسخه در 528 صفحه و به قیمت15000 تومان منتشر شده است./921/ن601/س
ارسال نظرات