۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۵۷۶
امام جمعه ارومیه تأکید کرد:

ضرورت بهره گیری از فرصت شب های قدر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه مردم را به بهره گیری از برکات شب های قدر توصیه کرد و گفت: بدبخت واقعی کسی است که در این شب‌ ها که فرصت مناسبی برای تطهیر از گناه و کینه است در خواب غفلت بوده و بی ‌نصیب بماند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرصت استغفار برای بندگان خطاکار در شب های قدر اظهار داشت: طبق فرموده خداوند در آیات متعدد قران کریم که «بندگان من به سوی من تضرع جوئید و طلب استغفار کنید تا شما را مورد رحمت خویش قرار دهم که خدا بسیار توبه ‌پذیر و مهربان است» خداوند در این شب های پر فضیلت از گناهان چشم پوشی کرده و آنها را می بخشد.

 

وی گفت: در ماه رمضان و شب ‌های پر فیض قدر مهم‌ ترین وظیفه این است که طوری به درگاه خدا پناه بریم که خداوند گناهان ما آمرزیده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی مردم را به بهره گیری از فرصت شب های قدر توصیه کرد و گفت: بدبخت واقعی کسی است که در این شب ‌ها که فرصت مناسبی برای تطهیر از گناه و کینه است در خواب غفلت بوده و بی ‌نصیب بماند.

 

امام جمعه ارومیه تسلیم شدن در برابر حق قبل از نزول عذاب الهی را از شرایط توبه کردن خواند و افزود: شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفاردر برابر پروردگار برای بخشش گناهان و هدایت به راه راست است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد:  شب های قدر فرصت مناسبی برای رحمت و مغفرت خداوند بوده چرا که خودش بندگانش را دعوت کرده و گناهانشان را مورد عفو و بخشش قرار می ‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب احیاء را شب زنده‌ داری و مبارزه با هوی و هوس معرفی کرد و گفت: از فضیلت ‌های بسیار مهم این شب ‌ها در ماه رمضان جاری کردن اسماء خداوند بر زبان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شهادت امیرمؤمنان (ع) در این ماه گفت: خصایص و سجایای اخلاقی حضرت علی (ع) همچون قدرت بخشش، امانت‌داری و عدم فریفتگی و دلبستگی به اموال دنیوی ایشان را به عنوان الگوی تمام مسلمانان جهان معرفی می کند.

 

گفتنی است، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم ارومیه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات