۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۱۳۶۷۰
استاد حوزه علمیه قم:

امام علی اسوه مهرورزی و بخشش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام علی(ع) اسوه مهرورزی و بخشش است که در همه حال دیگران را فراموش نمی کرد، بیان داشت: حال امروز کار ما به جایی رسیده است گروهی تحت تربیت شیاطین کارهای نادرست و جنایت های بسیاری را مرتکب می شوند.
حرم امام علي(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید رضا طباطبایی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در ویژه برنامه دعوت که به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) به صورت زنده از سیمای استانی تبرستان پخش شد با بیان این که امام علی(ع) مظهر کرامت و بخشش است، گفت: این امام بزرگوار در همه لحظات زندگی با قلب خدایی خود به فکر همه مردم حتی دشمن خود هم بود.
 
وی با اشاره به این که امام علی(ع) اسوه مهرورزی و بخشش است که در همه حال دیگران را فراموش نمی کرد، بیان داشت: حال امروز کار ما به جایی رسیده است گروهی تحت تربیت شیاطین کارهای نادرست و جنایت های بسیاری را مرتکب می شوند.
 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که زیباترین دل دلی بوده که به فضل خدا داشته و خوف آن داشته باشد تا مشمول رحمت حضرت حق نشود، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا از غیر خدا دیدن پاک بوده و تنها در مسیر تقرب الی الله حرکت کند.
 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که انسان باید در همه حال امیدوار به رحمت خداوند متعال باشد، تصریح کرد: دلی که در مسیر اهل بیت معصومین(ع) باشد دلی امیدوار و گرانقدر است و باید بدانیم تنها راه چاره ما روی آوردن به حضرت حق است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در روایت آمده است هر که حضرت فاطمه الزهرا(س) را بشناسد شب قدر را درک کرده است، گفت: از این بانوی بزرگوار سووال شد چه کسی سعادتمند و عاقبت به خیر می شود که ایشان در جواب فرمود هر کسی که خود را بشناسد رستگار می شود.
 
وی با تاکید بر این که ما تنها موجودی هستیم که می توانیم پروردگار متعال را نشناسیم، ادامه داد: باید در تلاش باشیم تا به حقیقت دل ما امیدوار خداوند متعال باشد که آن زمان اثرات آن را مشاهده خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در فلسفه روزه آمده است که این امر ارزنده برای رسیدن به تقوا استکه انسان باید به جایگاه خود برسد و بداند چه کسی است، گفت: تقوا مقوله ای است که اگر در زندگی انسان وارد شود هم چون سپری او را در برابر آسیب ها در امان نگه می دارد.
 
وی با اشاره به این که باید از خداوند منان بخواهیم که ما را در ردیف تقوا پیشگاه قرار دهد، گفت: خوش به حال کسانی که در این ایام برای دیگران دعا می کنند که در واقع این افراد آن قدر وسیع شدند که از خود فراتر می روند.
 
استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: بخشش نسبت به دیگران ثمرات ارزنده ای دارد که انسان باید خیرخواه نسبت به دیگران بوده و دلیلش آن بوده که ما خلیفه خدایی هستیم که باران رحمتش به همه عالم می بارد.
 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در این ایام باید برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم، ادامه داد: انسان تنها نباید به فکر خود بوده و باید به دیگران هم توجه داشته و نسبت به دردها و دردمندی هایی که در جامعه وجود دارد دغدغه داشته باشد./950/پ202/ب1
ارسال نظرات