۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۳۹۹۶

امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان

خبرگزاری رسا ـ شهردار شهرستان کاشان از امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری کاشان و مرکز خدمات حوزه های علمیه این شهرستان خبرداد.
سيد محمد ناظم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان، بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404 و تحقق رویکرد همکاری های فی ما بین شهرداری کاشان با مرکز خدمات حوزه های علمیه انجام شده است.

 

سید محمد ناظم رضوی، جانمایی زمین مناسب جهت احداث ساختمان جدید مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان با امکانات فرهنگی و رفاهی را یکی از مهمترین بند های تفاهم نامه همکاری بین شهرداری کاشان ومرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

شهردار کاشان، همچنین، اختصاص زمین مناسب در بافت فرسوده برای طلاب و روحانیان این شهرستان و تکمیل فضاسازی و محوطه بیرونی بلوک های طلاب و روحانیت در شهرک خاتم الانبیاء(ص) واقع در مسکن مهر کاشان از سوی شهرداری کاشان را از دیگر بند های مهم این تفاهم نامه  اعلام کرد.

 


به گفته وی، همراهی در تسهیل و تسریع در فرایند صدور پروانه، عوارض و... از سوی شهرداری، ارائه تسهیلات فرهنگی، آموزشی، ورزشی با اعمال تخفیفات و استفاده از امکانات شهرداری و سازمان های تابعه نیز بخشی دیگر از بندهای این تفاهم نامه است.

 

شهردار کاشان، همکاری در زمینه برگزاری همایش ها و برنامه های مشترک و ایجاد کارگروه های فرهنگی، آموزشی در منطقه کاشان همچنین حضور روحانیان در سراهای محله با هدف اجرای طرح مباحث اخلاقی و اعتقادی از دیگر عناوین این تفاهم نامه است.

 

لازم به توضیح است در حال حاضر 10 حوزه علمیه برادران و چهار حوزه خواهران در شهرستان کاشان فعالیت دارند که در این حوزه ها حدود دو هزار نفر اعم از طلاب آزاد و طلاب تحت برنامه در پایه 1 تا 10 و درس خارج مشغول به تحصیل هستند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات