۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۳۰۱

تأکید رییس جمهور ونزوئلا بر پیشبرد حقوق مردم غزه

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا در کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌های بین‌المللی ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر تلاش‌های ونزوئلا در جهت پیشبرد حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.
سفر مادورو به کوبا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گفت: تلاش‌های ونزوئلا مبنی بر اعمال فشارهایی به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کمک به مردم فلسطین در ارتباط با کشتار وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه است.


خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: رییس جمهور ونزوئلا اطمینان داد که دولت ونزوئلا برای دفاع و پیشبرد حقوق مردم فلسطین، با تعهد و شجاعت وارد عمل شده است؛ همچنین بر تلاش‌های کشور خود در حوزه‌های دیپلماتیک و سیاسی در این زمینه تاکید کرد.


مادورو خاطر نشان کرد: آنچه را که ما برای فلسطین انجام می‌دهیم، هرگز به اندازه کافی نخواهد بود.


وی از اتحادیه عرب خواست رسیدگی به این بحران را در سازمان ملل متحد عهده‌دار شوند و معیارهایی را برای وادار ساختن اسرائیل در جهت متوقف ساختن کشتار جنایتکارانه‌شان بر علیه مردم فلسطین که بیش از 2 هفته در پیش گرفته‌اند، وضع کنند.


رییس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود که تنها رسانه‌هایی در جهان در برابر این مسأله ساکت مانده‌اند که تحت سلطه اسرائیل و آمریکا هستند.


مادورو در پایان سخنانش در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: اسرائیل موظف است آنچه را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد وضع می‌شود، اطاعت کند.


 رژیم صهیونیستی از 7 جولای (16 تیر) حملات هوایی متجاوزانه خود را در برابر نوار غزه در پیش گرفته که تاکنون بیش از 718 کشته و 4 هزار و 563 مجروح بر جای گذاشته است./994/ب102/د

ارسال نظرات