۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۴۸۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای ترویج معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج معارف قرآنی دانست و گفت: این ایام فرصت مناسبی برای انس با قرآن کریم و تفکر و تأمل در آیات آن است.
حجت الاسلام باقري

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج معارف قرآنی توصیف کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان با توجه به فضای معنوی که بر آن حاکم است، فرصت مناسبی برای ترویج معارف قرآنی و اهل بیت (ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرصت طلایی ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای انس با قرآن کریم و تفکر و تأمل در آیات آن است و به جرأت می توان گفت این ماه فرصتی طلایی برای تزکیه و تهذیب نفس است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه امامزادگان را دارای ظرفیت معنوی بالایی خواند و تأکید کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه استان با توجه به فضای معنوی و ظرفیت‌های مذهبی که دارند، محل مناسبی برای ترویج معارف قرآنی هستند و از همین رو اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان نیز به منظور بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را در بقاع و امامزادگان استان اجرایی می‌کند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه های اجرا شده در طول ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای همزمان با این ایام مبارک در استان زنجان اجرایی شده است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برنامه برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که در مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم جزء‌‌خوانی قرآن کریم در برخی از امامزادگان، بقاع متبرکه و آستانه‌های استان افزود: این مراسم به صورت روزانه و با قرائت یک جزء از قرآن کریم برگزار شده و در شهرستان زنجان نیز همه روز از ساعت 18 تا 19 در حسینیه اعظم زنجان و با حضور پر شور مردم برگزار می شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم در برخی از بقاع متبرکه استان اظهار داشت: در این ایام مبارک کلاس‌های تفسیر و حفظ قرآن کریم نیز در برخی از بقاع متبرکه در حال برگزاری است که این کلاس‌ها در قالب طرح یک ساله حفظ قرآن کریم می باشد و خوشبختانه استقبال مردم نیز امسال مطلوب بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین برنامه‌های ترویج معارف دینی و قرآنی است بیان کرد: خوشبختانه استقبال مردم استان نیز از اجرای چنین برنامه‌هایی مطلوب بوده و روزانه بر تعداد شرکت‌کنندگان این مراسم‌ها افزوده می‌شود. /949/ت303/ب4

ارسال نظرات