۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۱۴۸۰۵

چند خبر کوتاه از اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امیری با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: نماز وحدت آفرین عید سعید فطر در روز سه شنبه مورخ 7 مردادماه سال جاری در جوار 79 امامزاده استان اصفهان اقامه خواهد شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نماز وحدت آفرین عید سعید فطر در روز سه شنبه مورخ 7 مردادماه سال جاری در جوار 79 امامزاده استان اصفهان اقامه خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این فریضه الهی به صورت شاخص در آستان مقدس امامزادگان محمدهلال علی(ع)، آقاعلی عباس و سیدمحمد(ع)، شاه رضا(ع)، سیدمحمد(ع) وحید، بقعه متبرک علامه مجلسی و آستان مقدس حضرت زینب(س) برگزار می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: کلیه امامزادگانی که این طرح در آنان اجرا می شود به صندوق های دریافت کفاره روزه و فطریه مجهز می شود.

 

برگزاری 10 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در مشهد اردهال 

حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال در جلسه ای که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و با همکاری مؤوسسه فرهنگی قرآن و عترت باقرالعلوم(ع)مشهد اردهال برگزار شد گفت:در ماه مبارک رمضان سعی شد بهترین فضا برای مجلس و محافل قرآنی پیش بینی شود تا دوستداران قرآن بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود:در ماه رمضان امسال به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، 10محفل انس با قرآن در روستاهای علوی، حسنارود، خاوه همراه با برنامه های متنوع آموزشی، حفظ وترجمه مفاهیم قرآن، تفسیر و برگزاری مسابقات حضوری برگزار شد.

لازم به ذکر است دراین محفل همچنین از شرکت کنندگان آموزش قرآن در روستا و دست اندرکاران برپایی مجالس فوق تقدیر شد.

 

ثبت موقوفه پنج میلیارد ریالی در اصفهان

حجت الاسلام  محمدرضا اسماعیلی‌پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه رحمت و مغفرت الهی وقف جدیدی به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال به ثبت رسید.

وی افزود: حسین کوچکیان این واقف نیک‌اندیش اصفهانی در یک عمل خیرخواهانه و خداپسندانه قطعه زمین خود را وقف نمود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به این که این قطعه زمین دارای مساحتی بالغ بر 260 متر مربع است، تصریح کرد: این موقوفه در ملک شهر خیابان مفتح واقع شده است.
وی با بیان این که این موقوفه با نیت احداث دارالقرآن کریم وقف شده است، گفت: بر اساس وقف‌نامه منعقد شده تولیت موقوفه مذکور بر عهده خود واقف خواهد بود و ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

 حجت الاسلام اسماعیلی پور با بیان این که این موقوفه اکنون به صورت قطعه زمین است، ادامه داد: هزینه‌های ساخت دارالقرآن از محل کمک‌های خیرین، بالاخص خود واقف تأمین خواهد شد./939/پ203/ب

ارسال نظرات