۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۱۴۸۴۳
نماینده ولی فقیه در یزد:

رونق مساجد بعد از ماه مبارک رمضان حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین ناصری بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: جوانمان را به حضور در مسجد توصیه کنیم و آنان را تشویق کنیم تا در مساجد حضور یابند و با فرهنگ دینی و قرآنی آشنا شوند تا به سمت استفاده بد از ماهواره و اینترنت نروند.
حجت الاسلام والمسلمين ناصري امام جمعه يزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مسجد حظیره این شهر برگزار شد با سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، اظهار داشت: عمر انسان که سرمایه اصلی اوست،‌ در گذر است و باید ارزش و جایگاه آن را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری در ادامه گفت: یخ فروشی در بازار فریاد می‌زد که ای مردم رحم کنید به کسی که سرمایه‌اش در حال آب شدن است و در قرآن نیز آمده است که "انسان در مسیر زیان است " و هر روز از عمر او که بی‌ثمر بگذرد، مانند آن است که سرمایه‌اش را از دست داده باشد.

 

وی خطاب به نمازگزاران گفت: عمر و سرمایه شما خریدار دارد و آن خریدار اصلی خداست و حضرت علی (ع) نیز می‌فرمایند: "بهای شما بهشت است و بهشت را از دست ندهید " و خداوند متعال بهای عمر انسان را بهشت قرار داده و نباید به کمتر از آن راضی شد.

 امام جمعه یزد با اشاره به ثواب نماز عید سعید فطر اظهار داشت: خداوند به ملائکه خود می‌فرماید: قسم به بزرگی و مکان عظیمی که دارم، این مردم که ماه رمضان را گذرانده اند و در روز عید گردهم جمع شده‌اند، دعای آنان را مستجاب و به آنها پاداش عظیمی می‌دهم و خطاب به بندگان می فرماید: بازگردید به خانه‌هایتان که گناهان شما را آمرزیدم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با اشاره به حضور بسیار خوب مردم  یزد در مراسم های مذهبی ماه مبارک رمضان و حضور آنان در مساجد خاطرنشان کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان رونق خوبی داشت و از توفیقی که خدا برای حضور در مساجد به مردم داد و از حضور مردم سپاسگزاریم.

 امام جمعه یزد افزود: سفارش من این است که بعد از ماه  رمضان نیز مساجد را خالی نگذاریم و به آن رونق ببخشیم و در راستای عمران و آبادانی آن بکوشیم. 

 

 وی اظهار داشت: وقتی حضور مردم در مساجد بیشتر باشد، مسؤولان و پیش‌نماز مسجد نیز احساس مسؤولیت بیشتری می‌کنند و آنها نیز در راه عمران و آبادانی مساجد می کوشند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد وگفت: جوانمان را به حضور در مسجد توصیه کنیم و آنان را تشویق کنیم تا در مساجد حضور یابند و با فرهنگ دینی و قرآنی آشنا شوند تا به سمت استفاده بد از ماهواره و اینترنت نروند.

امام جمعه یزد خطاب به والدین نیز گفت: مکررا گفتم که به فرزندان خود بیشتر محبت کنید و به پرسش‌های آنها با حوصله پاسخ دهید که از شما جدا نشوند و خدایی نکرده به سمت استفاده بد از ماهواره و اینترنت نروند.

 وی در ادامه تاکید کرد: والدین فقط به لباس و زینت و خوراک فرزندان خود توجه نکنند بلکه به فکر احساسات و خوراک روحی و معنوی آنها نیز باشند که امام حسن مجتبی(ع) در روایتی می فرماید "تعجب می کنم از والدینی که به پوشاک و خوراک فرزندان خود توجه دارند ولی به مسائل اعتقادی و دینی آنان توجه ندارند ".

حجت الاسلام والمسلمین ناصری در ادامه با اشاره به احساس مسؤولیت والدین در مورد ازدواج فرزندان خود تصریح کرد: درباره ازدواج سخت‌گیری‌های بی‌مورد انجام ندهید و به خدا توکل کنید و در عوض از اخلاق و دین جوانان خود مطمئن شوید که اگر فقیر هم باشید خداوند کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات غزه و جنایاتی که داعش انجام داده است، گفت: من فکر می‌کنم که این داعشی‌ها یهودی هستند و بغدادی که سردسته آنهاست، اسمش تلموت است و پدر و مادرش یهودی هستند و می‌خواهند در لباس شیعه به اسلام و شیعه ضربه بزنند.

امام جمعه یزد د ر پایان افزود: اگر به ما دستور جهاد بدهند جهاد بر ما واجب است ولی الان دستور دفاع داده شده است و ان شاءالله در سایه وحدت و رهبری واحد مسلمانان جهان، شر صهیونیست و تکفیری‌ها از سر مسلمین جهان کنده شود.

گفتنی است، نماز عید فطر امروز با حضور پرشکوه مردم دارالعباده  یزد در مسجد حظیره و سایر مساجد و امامزاده‌های استان یزد برگزار شد./1328/پ202/ب

ارسال نظرات