۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۰۰۷

«مدارک القضاء» در تبریز منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «مدارک القضاء» نوشته مرحوم آیت الله بنی فضل(ره) به زبان عربی و ترجمه فارسی در تبریز منتشر خواهد شد.
قضاوت


حجت الاسلام حمید بنی فضل، مدیر بنیاد آیت فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برنامه های علمی و پژوهشی این بنیاد اظهار داشت: پس از پایان ماه مبارک رمضان، برگزاری سلسله جلسات تفسیر نهج البلاغه بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.


وی با بیان این‌که سلسله جلسات تفسیر نهج البلاغه در راستای عمل به رهنمودهای رهبری در سالی که با نام فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته، آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این جلسات با تفسیر خطبه شقشقیه حضرت علی(ع) پنج شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 18 در محل بنیاد واقع در راسته کوچه آغاز شده و از هفته جاری عهدنامه مولا به مالک اشتر مورد بررسی قرار می گیرد.


حجت الاسلام بنی‌فضل با اشاره به این‌که تمامی جلسات تفسیر نهج البلاغه در بنیاد به صورت تصویری ضبط و در نهایت به صورت مدون در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: به دنبال خروجی علمی و فرهنگی این جلسات در حوزه های علمیه استان هستیم.


مدیر بنیاد آیت فضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که فعالیت این مرکز با محوریت برنامه های مطالعاتی و پژوهشی آغاز شده است، اظهار داشت: تلاش می شود، کتاب «مدارک القضاء» نوشته مرحوم آیت الله بنی فضل(ره) که به زبان عربی بوده است، با ترجمه فارسی در تبریز منتشر شود.


وی با بیان این‌که کتاب «مدارک القضاء» بر مبنای شرایح محقق حلی(ره) است، گفت: مطالب حقوقی این کتاب با قوانین موجود حقوقی تطبیق داده می شود، چراکه این مباحث حقوقی بسیار در جامعه مبتلابه بوده و می تواند جهت استفاده عموم طلاب و دانشجویان دانشگاه های حقوق مورد استفاده قرار گیرد.


حجت الاسلام بنی فضل ادامه داد: کتاب «مدارک القضاء» که برگرفته از مباحث محقق حلی بوده که مربوط به فلسفه وجود احکام قضاء در فقه و نصوص قرآنی است، در 500 صفحه به صورت دست نوشته بوده و هنوز منتشر نشده که این کتاب همراه با ترجمه فارسی تا پایان امسال منتشر خواهد شد./935/ت302/س

ارسال نظرات