۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۵۱۱۳
بحران در مناطق مرزی لبنان؛

تلاش تروریست‌ها برای کشاندن مقاومت به جنگ داخلی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منطقه مرزی عرسال لبنان شاهد افزایش تحرکات تروریستی و درگیری بین ارتش این کشور و شورشیان جبهه النصره است.
درگيري در منطقه مرزي عرسال لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مناطق مرزی لبنان در روزهای اخیر با افزایش تحرکات تروریست‌ها به صحنه نبرد بین ارتش این کشور و جبهه النصره تبدیل شده که این امر لبنان را بار دیگر به لبه پرتگاه ناامنی و بحران سوق داده است.

 

گروه‌هایی از قبیل جبهه النصره و داعش مدت هاست به دنبال تصرف بخش‌هایی از خاک لبنان و ایجاد امارت‌هایی اسلامی هستند که این امر با توجه به هوشیاری مقاومت و ارتش لبنان ناکام مانده است اما در روزهای اخیر مناطق مرزی لبنان شاهد افزایش تحرکات جبهه النصره بوده که  دستگیری یکی از رهبران جبهه النصره از سوی ارتش لبنان، درگیری‌های شدیدی بین تروریست‌ها و ارتش لبنان در منطقه مرزی عرسال را به دنبال داشت.


گروه تروریستی جبهه النصره نیز با ربودن بیست تن از سربازان ارتش لبنان درصدد ایجاد فشار بر ارتش لبنان و آزادی یکی از رهبران دربند خود است. اما آنچه که بیشتر از هرچیزی درباره افزایش تحرکات در خاک لبنان و همزمانی آن با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه توجه را به خود جلب می‌کند تلاش برای ایجاد فشار بر حزب الله لبنان و سایر جریان‌های مقاومت وکشاندن نیروهای مقاومت به جنگ‌های فرسایشی است، امری که مقاومت اسلامی لبنان تا کنون به آن تن نداده است.


با توجه به فضاسازی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی مخالف مقاومت اسلامی لبنان درجهت القای کشتار اهل سنت این کشور از سوی حزب الله و وجود درگیری طایفه‌ای در لبنان، به نظر می‌رسد گروه‌های تکفیری با پشتوانه دستگاه‌های جاسوسی به دنبال کشاندن حزب الله به درگیری‌های داخلی بوده و با تکرار  تجربه سوریه و عراق درصدد تضعیف مقاومت اسلامی در مقابله با تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی هستند.

 

از سویی دیگر گروه تروریستی داعش به دنبال امتداد خلافت خود به لبنان و تجزیه بخشی از خاک این کشور به منظور قطع ارتباط بین دولت سوریه و حزب الله است تا به این وسیله محور مقاومت را با چالش مواجه کرده و به نوعی شکست تکفیری‌ها را در نبرد القصیر تلافی کنند اما حزب الله با آگاهی از این امر با حمایت کامل از ارتش لبنان و تن ندادن به اقدامات تحریک آمیز دشمن از ایجاد درگیری داخلی در خاک لبنان اجتناب کرده است./983/ب901/د

ارسال نظرات