۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۱۵۲۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

تسلیح کرانه باختری معادله قدرت را تغییر می دهد/ مقاومت خاکریز نخست جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زیاده خواهی را از جمله عوامل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها خواند و گفت: خیال نکنیم که صهیونیست‌ها تنها به کشتار مردم فلسطین قانع می‌شوند، منطق این رژیم این است به هر جایی که توانست دست اندازی کند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به تسلیح کرانه باختری، گفت: این کار عملی است چرا که در گذشته نیز با تدابیر لازم نوار غزه مسلح شد.

وی افزود: البته اکنون مشکل اساسی محاصره این سرزمین است؛ از این‌رو اگر کشوری بخواهد به صورت رسمی اقدامی انجام دهد با محدودیت‌هایی همراه است، اما می‌توان از طریق رایزنی‌های سیاسی با کشورها و مجامع اسلامی همراه مقاومت این کار را عملیاتی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش بیداری مردم مسلمان برای قانع کردن دولت‌ها جهت کمک به مظلومان فلسطین، اظهار داشت: مسلما بیدار کردن مردم کشورها به ویژه مسلمانان سبب مطالبه جدی آنها از دولت‌هایشان برای کمک و حمایت از مقاومت خواهد شد. 

وی ادامه داد: اگر ملت‌های جهان نسبت به اهمیت مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و خطر این رژیم غاصب نسبت به بشریت توجیه شوند مطالبه جدی از دولت‌های خود و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با این خطر خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تأکید کرد: در صورتی که بسیج عمومی با حضور فرهیختگان و شخصیت‌های اثرگذار برای کمک و حمایت از مقاومت و فلسطین در میان ملت‌ها ایجاد شود دولت‌‌ها نیز تحت فشار قرار گرفته و همکاری خواهند کرد، در این صورت مسلح کردن کرانه باختری مشکل چندانی نخواهد داشت؛ چرا که کشورهای اسلامی امکانات لازم را دارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اکنون به سبب وجود موانع و عدم همراهی کشورهای دیگر خطر صهیونیست‌ها همچنان وجود دارد و با حضور یکپارچه ملت‌ها به ویژه مسلمانان این موانع برطرف می‌شود؛ چرا که در جریان غزه شاهد آن بودیم که کاروان‌هایی از ملیت‌های مختلف برای کمک به مقاومت به راه افتاده و هر چند آسیبی‌هایی دیدند اما در نهایت منجر به رفع محاصره شد.

عضو جامعه مدرسین تلاش جدی و همه جانبه برای حمایت و کمک به مقاومت را از جمله عوامل مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: اگر ملت‌ها و شخصیت‌های اثرگذار بپا خیزند مسلما زمینه برای مسلح کردن کرانه باختری به شکل مناسبی فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون شرایط نشان دادن فجایع صهیونیست‌ها برای آگاهی سازی، تشویق و ترغیب مردم برای به میدان آمدن جهت مطالبه جدی از دولت‌ها فراهم است؛ چرا که ملت‌ها به صورت خودجوش به صحنه آمده‌اند که این نیاز به تقویت و توسعه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه سخنانش بر لزوم تقویت محور مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌های غاصب تاکید کرد و گفت: محور مقاومت را ملتی تشکیل می‌دهد که مورد هجوم سفاک‌ترین رژیم‌ها با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی قرار گرفته و بالاترین فجایع نسل کشی و انسانی در حال وقوع است.

وی افزود: انسان‌های آزاده جهان که فطرت خود را از دست نداده‌اند نمی‌توانند آرام نشسته و این فجایع را مشاهده کنند، عقل و فطرت انسان‌ها حکم می‌کند باید از جبهه‌ای که در برابر این رژیم غاصب قرار گرفته است حمایت کرد تا از جنایت‌های بشری آینده جلوگیری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زیاده خواهی را از جمله عوامل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها خواند و گفت: خیال نکنیم که صهیونیست‌ها تنها به کشتار مردم فلسطین قانع می‌شوند، منطق این رژیم این است به هر جایی که توانست دست اندازی کند، اگر دست شان برسد برای تمام جوامع خطری جدی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر ملتی می‌خواهد در آینده از تجاوزات این رژیم سفاک در امان باشد باید اکنون که در آغاز راه قرار دارد به مقابله با آن بپردازد، چرا که این رژیم یک مخاطره جدی جهانی است و باید این غده سرطانی ریشه کن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی بیان داشت: رژیم اشغالگر قدس چشم طمع به کشورهای اسلامی داشته و فرهنگ اسلام را مخالف و مانع زیاده خواهی خود می‌داند؛ از این‌رو اگر با تقویت مقاومت جلوی این رژیم گرفته نشود دیر یا زود تجاوز خود به دیگر کشورهای اسلامی را آغاز خواهد کرد؛ همان‌گونه که در گذشته شاهد این کار بودیم.

وی تأکید کرد: کشورها و ملت‌های اسلامی حتی اگر به فکر منافع شخصی خودشان نیز هستند باید جلوی این رژیم زیاده خواه و دشمن اسلام را بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از مظلوم را فرهنگی اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: مسلمانی هر فرد مسلمان اقتضا می‌کند در برابر این جنایت‌ها به حمایت از مظلوم برخیزد.  

وی خاطرنشان کرد: البته حمایت از مظلومان فلسطین و کمک به محور مقاومت برای کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که رژیم صهیونیستی مبارزه با غزه را به نوعی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی مقاومت را خاکریز نخست جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: اگر آن‌ها بتوانند مقاومت را شکست دهند قطعا نظام ما را در تیررس خود قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما برای دفاع از نظام و انقلاب مان هم که شده باید محور مقاومت را تقویت کرده و از هیچ تلاشی برای محو کردن این رژیم ضد بشری و غاصب از صحنه روزگار دریغ نکنیم./993/ت302/ج 

ارسال نظرات