۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۱۵۳۲۶
فضل الله خواستار شد؛

مسلمانان و مسیحیان جبهه واحدی را در مقابل تکفیری‌ها تشکیل دهند

خبگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت خواستار تشکیل جبهه واحد از سوی مسلمانان و مسیحیان در مقابله با اندیشه‌های تکفیری و نشر افکار معتدل و میانه رو شد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در مراسمی که در منطقه جبیل برگزار شد، هدف قرار گرفتن ارتش لبنان از سوی تروریست‌ها را تحولی خطرناک و نگران کننده برشمرد و اظهار داشت: همه جریان‌های دینی و سیاسی باید با آگاهی و هوشیاری نسبت به خطرات پیش رو به مقابله با اقدامات گروه‌های تکفیری بپردازند.

 

وی تعدد فرهنگ‌ها و ادیان را در جامعه لبنان امری بسیار مناسب و فرصتی برای همزیستی عنوان کرد و گفت: دشمنان کشورهای منطقه با استفاده از گروه‌های تکفیری سعی در ایجاد فضای متشنج در جامعه لبنان و سایر کشورهای منطقه دارند تا بدین وسیله به تقسیم بندی کشورها و طوایف بپردازند.

 

فضل الله با بیان اینکه فرهنگ تکفیر و نفی طرف مقابل درصدد اخراج اقلیت‌های مذهبی از منطقه با بهانه‌های دینی است، خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری درحالی تلاش دارند منطقه را از مسیحیان و پیروان سایر ادیان خالی کنند که خاورمیانه همواره شاهد همزیستی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان است.

 

وی افزود: پیروان ادیان مختلف در منطقه باید با تشکیل جبهه واحد به مبارزه با اندیشه‌های تکفیری پرداخته و فضای اعتدال و میانه روی را در منطقه حکم فرما کنند.

 

این عالم لبنانی وجود توطئه‌ها و نقشه‌های استکباری برای بردار کشی و تجزیه کشورها را بسیار واضح عنوان کرد و گفت: با توجه به آنچه که در چند روز اخیر در مناطق مرزی لبنان پیش آمده است همگان باید ارتش لبنان را در برابر موج تروریسم یاری دهند، چرا که موج تروریسم و تکفیر، امتداد خود را به پشت مرزهای لبنان رسانده است.

 

فضل الله تصریح کرد: جنایت‌های بسیاری در نوار غزه، عراق ، نیجریه و سایر نقاط دنیا در حال اتفاق است که نیازمند محکومیت از سوی مردم و دولتمردان است تا ظالمان به خودشان اجازه تکرار قتل عام مردم را ندهند./983/ب902/د

ارسال نظرات