۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۱۵۵۲۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شهدا سرمایه های معنوی ملت ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، شهدا را سرمایه های معنوی ملت ایران دانست و تاکید کرد: نباید از این سرمایه ها برای خود پل بسازیم.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار دست اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر اصناف، نخستین کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار و نخستین یادواره 250 شهید اصناف و بازار استان با بیان این که شهدا سرمایه های معنوی ملت ایران هستند، گفت: نباید از این سرمایه ها برای خود پل بسازیم و این سرمایه ها باید به نسل های آینده منتقل شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: چنانچه از این سرمایه های معنوی، پل بسازیم تبدیل به ضد ارزش شده و دیگر نمی توان آنها را به نسل های بعد منتقل کرد.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر ملتی برای خود سرمایه های مختلف علمی، معنوی و تاریخی دارد، تصریح کرد: این سرمایه ها از نظر کمی و کیفی، حد و اندازه ملت ها را نشان می دهند.

 

آیت الله نورمفیدی، شهدا را سرمایه های ارزشمندی برای نسل های آینده کشور دانست که دوران مبارزات انقلاب، امام راحل و جنگ تحمیلی را درک نکردند و برگزاری چنین جشنواره ها و یادواره هایی را راه مناسبی برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنها عنوان کرد.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همان ارزش و آرمان های ارزشمند دفاع مقدس جایگاهی عزتمند و افتخارآمیز دارد، تصریح کرد: باید با همه توان و ظرفیت موجود از آرمان های دفاع مقدس حراست کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که حماسه ای که شهدا آفریدند قطعه طلایی و ماندگار تاریخ ایران شده است، تصریح کرد: آنچه امام شهدا از ما می خواهند این بوده که باید روی گام های مثبت و سیره ناب آنان قدم برداریم که سبب سعادت و عاقبت به خیری ما می شود.

 

امام جمعه گرگان، افزود: ما این انقلاب را با خون بهای شهدای گرانقدر خود به بدست آورده ایم که با همه وجود در راستای حمایت از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند و همه باید از آن پاسداری کنیم که این امر مهم وظیفه ای اساسی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که حفظ میراث شهدا با محوریت ولایت فقیه امروز یک اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی حکومت برای مردم است نه بر مردم و خدمت به این مردم شهیدپرور و ولایی وظیفه مسؤولان است که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

امام جمعه گرگان، تفرقه و اختلاف را خواسته اصلی دشمنان انقلاب و نظام دانست و خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب می کند.

 

وی به جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: دشمنان بیش از سه دهه است که همه توان و سرمایه خود در جهت تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند، اما ملت ولایت مدار ایران اسلامی در سایه وحدت و همدلی نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

 

امام جمعه گرگان بر حفظ جنبه مردمی این برنامه ها به منظور ترویج ملموس این ارزش ها در جامعه و انتقال آنها به نسل های بعدی تاکید کرد و ادامه داد: به همین منظور باید از دولتی شدن آن پرهیز کنید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، حضور اصناف در این برنامه ها را در راستای مردمی بودن آن مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: از نمایندگان جانبازان برای بیان خاطرات و مشکلات خود دعوت کنید.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: وجود ده هزار شهید در کشور و 250 شهید در استان گلستان از بین اصناف و بازاریان، سرمایه بسیار بزرگی برای نشان دادن چهره و نقش این قشر از جامعه در انقلاب و تقویت چنین جایگاهی در جامعه است.

 

وی همچنین بر حفظ سرمایه ها تاکید و توصیه کرد: از قرار گرفتن آنها در مسیرهای دیگری همچون بازی های سیاسی و جناحی پرهیز کنید که موجب انراف آنها می شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات