۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۷۱۳

سازمان همکاری اسلامی درباره غزه جلسه اضطراری تشکیل می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی سه شنبه آینده (21 مرداد) به منظور بحث درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، در عربستان جلسه اضطراری تشکیل می‎دهد.
سازمان همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته اجرایی این سازمان در زمینه طرح مساله وحشی گری رژیم صهیونیستی در جوامع بین المللی در شهر ˈجدهˈ تشکیل جلسه خواهد داد.

 

بر اساس گزارش این روزنامه، بیشتر وزرای خارجه کشورهای عضو برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

 

اعضای کمیته اجرایی سازمان مذکور عبارتند از مصر، سنگال، ترکیه، عربستان سعودی، کویت و گینه.

 

ˈایاد مدنیˈ دبیرکل این نهاد اسلامی هم اکنون از طریق تماس با سازمان های بین المللی در حال پیگیری قطعنامه هایی است که کشورهای عضو ماه میلادی گذشته به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تصویب کردند.

 

سازمان همکاری اسلامی پس از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، از شورای امنیت سازمان ملل خواست نشست فوق العاده برگزار کند. هرچند نشست مذکور به جز دعوت از طرفین به برقراری آتش بس، نتیجه دیگری به همراه نداشت.

 

این نهاد همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا در نشستی اضطراری تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و هیاتی مستقل را برای انجام تحقیق و تفحص درباره موارد نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی تشکیل دهد.

 

افزون بر این، سازمان همکاری اسلامی با بیش از 57 عضو، در تلاش است تا زمینه را برای محاکمه سران صهیونیست به جرم ارتکاب جنایات جنگی در دیوان بین المللی کیفری فراهم کند./982/ب101/د
منبع: ایرنا

ارسال نظرات