۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۸۶۰

مفتی جدید لبنان انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ اعضای دار الافتای لبنان شیخ عبداللطیف دریان را به عنوان مفتی اعظم این کشور انتخاب کرد.
عبداللطيف دريان، مفتي اعظم لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه‌ای که امروز با حضور تمام سلام، نخست وزیر لبنان در مقر دار الافتای این کشور برگزار شد، شیخ عبداللطیف دریان به عنوان مفتی اعظم لبنان انتخاب شد.

 

در این انتخابات شیخ عبداللطیف دریان  74 رای و شیخ احمد الکردی 9 رأی را به خود اختصاص دادند، در میان آرا نیز  2 رأی باطله و 8 رای ممتنع  به چشم می خورد.

 

تمام سلام، نخست وزیر لبنان با تشکر از شیخ محد رشید قبانی مفتی سابق این کشور با معرفی شیخ عبداللطیف دریان به عنوان مفتی جدید لبنان برای او آرزوی موفقیت کرد و از همه کسانی که تلاش کردند مفتی اعظم لبنان بدون حاشیه انتخاب شود، تشکر کرد.

 

شیخ دریان نیز از اعتماد اعضای دار الافتای لبنان و انتخاب وی به عنوان مفتی جدید لبنان تشکر کرد و گفت: من همه تلاش خود را به منظور کنار گذاشتن اختلافات موجود در لبنان و ترویج فضای محبت و دوستی به کار خواهم گرفت که این امر به واسطه همکاری دستگاه‌های دینی و مذهبی قابل اجراست.

 

گفتنی است هیات علمای مسلمان لبنان که از جریان‌های تندروی دینی در این کشور است، حمایت خود را از شیخ احمد درویش الکردی اعلام کرده بود که حمایت این هیات بی‌نتیجه ماند. شیخ محمد رشید قبانی نیز بیش از این خواستار انتخاب مفتی معتدل و عدم وابسته به گروه‌های سیاسی شد./983/ب902/د

ارسال نظرات