۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۵۹۷۱
رییس شورای علمای اهل تسنن لاهور:

نابودی رژیم صهیونیستی در گرو وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای علمای اهل تسنن لاهور از وحدت جوامع اسلامی به عنوان راه نابودی و زوال رژیم صهیونیستی یاد کرد.
ديدار مسئول خانه‌ي فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در لاهور با روحاني اهلسنت در پاکستان
 

به گزارش خبرگزری رسا، اکبر برخورداری، مسؤول خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، با مولوی غلام حسین، سرپرست ایوان مهر علی شاه بخش لاهور و مولوی حافظ محمد حسین، رییس شورای علمای اهل سنت لاهور و خطیب مسجد جامع حنفی نیازبیگ ملاقات و در خصوص اوضاع جهان اسلام، به ویژه فلسطین، جریان‌های تکفیری و گسترش روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.


حافظ محمد حسین، رییس شورای علمای اهل سنت لاهور و خطیب مسجد جامع حنفی نیازبیگ، در این دیدار گفت: یکی از مشکلات اساسی جهان اسلام، به خصوص کشور پاکستان، افزایش افراط‌گرایی و تفکر تکفیری در برخی از مذاهب است. بنابراین وظیفه‌ تمامی شخصیت های برجسته‌ مذهبی، سازمان‌ها و ارگان‌های مذهبی و هر فردی که درد دین دارد، مبارزه با افزایش روزافزون این تفکر در جامعه‌ی اسلامی است.


وی افزود: مسلمانان باید  برای وحدت امت اسلامی و جهان اسلام تلاش کنند. در این زمینه باید محراب و منبر به مرکز وحدت امت اسلامی و تحقق آرمان‌های اسلام مبدل شود و علما، شخصیت‌های برجسته‌ اسلامی، سجاده‌نشینان (رهبران فرقه‌های صوفی)، اساتید، وکلا، تجار و نوجوانان همه و همه باید در این زمینه متحد شوند و برای مبارزه و مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان در یک صف قرار گیرند.


رییس شورای علمای اهل سنت لاهور در ادامه افزود: با توجه به مشکلاتی که جهان اسلام دچار آن شده است، حفظ و بقای اسلام ناب محمدی در گرو اتحاد است و مسلمانان با اتحاد و همبستگی می‌توانند بر دشمنان خود فایق آیند.


خطیب مسجد جامع حنفی نیازبیگ، ادامه داد: مسلمانان باید در عمل مطیع و پیرو پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشند؛ چراکه با پیروی از سیره‌ و روش ائمه‌ معصومین(ع) است که می‌توان به این مهم دست یافت. اگر مسلمانان در جامعه‌ اسلامی با هم متحد شوند، می‌توانند اسرائیل را از صحنه‌ روزگار حذف کنند و این اتحاد باید در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین شکل بگیرد.


به نام اسلام، به دنبال محو اسلام هستند


همچنین اکبر برخورداری، وابسته‌ فرهنگی و رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، مطالبی در باره‌ صوفی صاف و نقش صوفیان در ایجاد وحدت اسلامی بیان کرد. وی گفت: صوفی صاف، کسی است که دل به دنیا نبسته و قلبش فقط با خدا باشد. همه چیز را برای خدا بخواهند و خود را برای رضای خدا، وقف مردم کند.


وی در ادامه ضمن تشریح اوضاع منطقه گفت: متأسفانه دشمنان اسلام در سال‌های اخیر گروه‌هایی در قلب جهان اسلام پرواندند که به نام اسلام و زیر پرچم «لا اله الا الله» خلاف فطرت انسانی عمل می‌کنند. سرچشمه‌ همه‌ این جریان‌ها را باید فرقه‌ وهابیت که ساخته‌ی بریتانیاست، دانست.


برخورداری ادامه داد: گروه‌هایی چون داعش در عراق و سوریه، زنان و کودکان بی‌گناه را به جرم کافر بودن سر می‌برند. آنها سیاست‌های دشمنان اسلام که نابودی اسلام است را دنبال می‌کنند. مکان‌های مقدس و مقابر انبیا که مورد احترام پیروان همه‌ ادیان است را برای محو اسلام تخریب می‌کنند. فقط شیعیان در خطر نیستند؛ بلکه پیروان تمامی مذاهب اسلام مثل حنفی، شافعی و ... در خطر هستند. آنها همه‌ مسلمانان اعم از سنی و شیعه را کافر و احترام به اولیا الله را شرک می‌دانند.


مسؤول خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در پایان سخنان خود اظهار کرد: صهیونیست‌های غاصب هم با حمله به غزه، برادران و خواهران مسلمان ما را به خاک و خون می‌کشند و این جنایات همه در سایه‌ی تفرقه‌ی بین مسلمانان صورت می‌گیرد. جهان اسلام، بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت دارد و این وظیفه‌ علما و اندیشمندان است که مسلمانان را نسبت به توطئه‌ دشمنان آگاه سازند./988/ب102/د

ارسال نظرات