۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۱۶۲۷۸

معرفی آیت‌الله بهجت برای کودکان در کتاب «بنده خوب خدا»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «بنده خوب خدا» درباره زندگانی‌ آیت الله بهجت در قالب شعر برای کودکان عرضه شده است.
بنده  خوب خدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «بنده خوب خدا» اولین کتابی است که به معرفی عالم فرزانه و والامقام و این مرجع بزرگوار تقلید، حضرت آیت‌الله بھجت برای کودکان می‌پردازد. در این کتاب سعی می شود تا شخصیت آیت الله بهجت را که از نظر سخت کوشی، تقوا، اشتیاق و علاقه به خدا، تواضع و ساده زیستی و عبادت، الگویی کامل بود، برای کودکان به رشته تحریر در آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر» به نقل از ایبنا، این کتاب برای گروه سنی ب و ج تولید شده و داستان آن درباره شرح حال و زندگی آیت‌الله محمدتقی بهجت نوشته شده است. این کتاب مصور 12 بخش دارد که در قالب شعر و تصویر زندگی این عالم وارسته را از زمان تولد تا رحلت به تصویر می کشد.

 

«غنچه باغ فومن»، «مکتب‌خانه»،‌ «حوزه علمیه،‌کربلا»، «نجف»، «بازگشت به وطن»، «خداحافظ فومن»،«‌قم»،‌ «خانه پر خاطره»، «مسجد فاطمیه»،‌ »کلاس درس»،‌ »حرم حضرت معصومه(س)»،‌ «به سوی بهشت و کاش می آمد باز»، عنوان شعرهای این مجموعه هستند.

 

شاعر برای این که یک پیش زمینه ذهنی در خصوص شخصیت آیت الله بهجت در ذهن کودکان به‌وجود بیاورد، در مقدمه کتاب خطاب به کودکان می نویسد: بهجت مرجعی بزرگ و انسانی کم نظیر، دانشمندی سخت کوش و بسیار باهوش، استاد اخلاق و الگویی گرانقدر برای همه، کسی که در تمام زندگی اش و در تمام گفتارها و رفتارهایش به یاد خدا بود. کسی که زیباترین لحظه زندگی اش لحظه نمازش بود. چه انسان بزرگی!

 

به گفته مولف این اثر، کتاب « بنده خوب خدا» اولین کتابی است که به معرفی عالم فرزانه و والامقام و این مرجع بزرگوار تقلید، حضرت آیت‌الله بھجت برای کودکان می‌پردازد. در این کتاب سعی می شود تا شخصیت آیت الله بهجت را که از نظر سخت کوشی، تقوا، اشتیاق و علاقه به خدا، تواضع و ساده زیستی و عبادت، الگویی کامل بود، برای کودکان به رشته تحریر در آورد.

 

در بخشی از این کتاب با عنوان خداحافظ فومن آمده است: سال یک، سه ، دو ،چار/ دو پرستوی جوان/پرکشیدند به قم/ شهر نور و ایمان/چشم های فومن/ باز پر باران شد/ چشم های گیلان/ باز هم گریان شد/هردو در قم ماندند/ گرم، هم دل، هم یار/ خانه کوچک شان/مثل گل، مثل بهار

 

یا در قطعه شعر دیگری با عنوان کلاس درس می خوانیم : درس می داد آقا/نرم،‌آرام، متین/ می نشستند همه/ دور او روی زمین/ حرف هایش تازه/ درس هایش چه دقیق/پندهایش پربار/ نکته هایش چه عمیق/گل رویش خوش بو/ ماه رویش تابان/ محو رویش بودند/ همه شاگردان.

 

کتاب «بنده خوب خدا» با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت دو هزار تومان از سوی انتشارات بهار دلها عرضه شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات