۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۱۶۳۹۰

تلاش عربستان برای ترویج اندیشه‌های وهابیت در مراسم حج

خبرگزاری رسا ـ هیئت امر به معروف عربستان سعودی با تهیه بسته‌های فرهنگی تلاش خود برای نشر اندیشه‌های وهابیت در بازه زمانی حج آغاز کرده است.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی در اقدامی با تهیه  یک میلیون و 950 هزار بسته آموزشی حاوی کتابچه، مجلات و دیسک‌های فشرده تلاش خود را برای تاثیر گذاری بیشتر میان مسلمانان افزایش داده است.

 

این بسته‌ها  با پشتیبانی شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی عربستان تهیه شده و به بهانه آگاهی بخشی و توجیه افراد جامعه با طرح موضوعاتی از قبیل مبارزه با بدعت و تببین مسائل دینی آماده توزیع به نقاط مختلف این کشور است.

 

هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان با تکثیر سخنرانی‌های شیخ صالح آل الشیخ، از علمای سلفی در راستای تبیین افکار وهابیت و با استفاده از کتاب‌هایی از قبیل بدعت‌ها و آثار مخرب آن اثر بن باز ، شروط نماز و ارکان آن اثر محمد بن عبدالوهاب و مسائل عقیدتی تالیف هیئت دائمی فتوی تلاش دارد در  مراسم حج به ترویج اندیشه‌های سلفی‌ و وهابی در بین مسلمانان بپردازد.

 

گفتنی است عربستان سعودی در مراسم حج سال گذشته نیز بیش از سی و هفت میلیون نسخه کتاب به سی زبان مختلف درباره حج و مسائل عقیدتی بین حجاج توزیع کرد./983/ب903/د

ارسال نظرات