۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۴۳۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که هرگز نباید به آمریکا اعتماد کنیم و این مسأله را تاریخ ثابت کرده است، گفت: کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا است.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، با اشاره به 26 مرداد، سالروز ورود بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت:  این روز، روز افتخار آفرین و دلاور مردانی است که تا پای جان در راه آرمان های نقلاب ایستادگی کردند.

وی افزود: آزادگان در سخت ترین شرایط شکنجه روحی و جسمی را تحمل و در شکنجه گاه صدام انقلاب را حفظ و وفاداری خویش را نسبت به انقلاب اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که آزادگان گنجینه های به جامانده از دوران دفاع مقدس هستند، بیان داشت:  آنان امروز نیز در راه آرمان های انقلاب ایستاده اند و برای ما الگوی صبر و استقامت هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای ننگین 28 مرداد، عنوان داشت: برای بازگرداندن شاه به ایران قیام هایی صورت گرفت.

وی با اشاره به قیام 30 تیر به رهبری آیت الله کاشانی، یادآور شد: نتیجه آن روی کار آمدن دکتر مصدق بود که همکاری آن ها آثار مثبتی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ملی شدن صنعت نفت را از آثار همکاری آیت الله کاشانی و دکتر مصدق بیان کرد و تصریح کرد: دشمنان نتوانستند این هماهنگی را تحمل کنند؛ از این رو مصدق را تحت تأثیر شبکه های جاسوسی آمریکا و اسرائیل غاصب قرار دادند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به درخواست مصدق مبنی بر افزایش اختیارات، افزود: مصدق شعار جدایی سیاست از دیانت را مطرح کرد.

وی با بیان این که غرق شدن مصدق در قدرت زمینه را برای کودتای 28 مرداد فراهم کرد، افزود: این کودتا از سوی شبکه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا است، خاطرنشان کرد: یاد آوری این مسائل برای ما باید درس باشد و از بیان گذشته عبرت بگیریم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به کارنامه ننگین آمریکا، یادآور شد: آمریکا در کودتای 28مرداد نقش داشت، هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس سرنگون و دستش به خون مردم ایران آغشته است. 

خوی استکباری آمریکا منفعتی برای ایران ندارد

وی با بیان این که ارتباط با آمریکا مشکلی از ایران حل نمی کند، ابراز داشت: خوی استکباری آمریکا منفعتی برای ایران ندارد و در حقیقت مذاکره و تعامل با این کشور معنا ندارد.

فعالیت های مساجد بر محوریت امام جماعت باشند

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به 30مرداد، روز جهانی مسجد، افزود: مساجد در طول تاریخ اهمیت فروانی دارند و در اسلام و انقلاب نقش مؤثری داشتند.

وی با اشاره به ارتباط نهادهای گوناگون در مساجد، تأکید کرد: برای این که فعالیت های مسجد در جامعه مفید باشد باید فعایت ها بر محوریت امام جماعت مسجد برگزار شود.

رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: نوار غزه در برابر رژیم صهیونیستی باید مسلح شود.

وی با اشاره به تنفر مردم از رژیم صهیونیستی، بیان داشت: رژیم صهیونیستی باید از صحنه محو شود و مردم برای محو کردن آن باید این تنفر خویش را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه عنوان داشت: برای خارج شدن رژیم صهیونیستی از صحنه، تنفر مسلمانان دنیا از آنان و مقاومت اسلامی نقش بسزایی دارد؛ مردم دنیا باید فضای تنفر را حفظ کنند تا فریاد های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به نتیجه برسد./9459/پ201/ب2

ارسال نظرات