۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۱۶۵۷۴
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

تعدد نهادهای فرهنگی گاهی موجب خنثی شدن کار دیگر دستگا‌‌ه‌ها می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دستگاه های متعددی کار فرهنگی می کنند که برخی حتی کارهای فرهنگی دیگر دستگاه ها را خنثی می کنند.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: معلمان فرهنگ عمومی رسانه ها، مدیران، چهره ها و شخصیت ها هستند.

 


وی با بیان این‌که همسویی، تعامل و حرکت بر محور ولایت بایستی در همگرایی نهادهای متولی فرهنگ جامعه بیش از پیش مشاهده شود، خاطرنشان کرد: باید با شناسایی، مشارکت و هماهنگ کردن فرهنگ سازان، چهره ها، شخصیت ها، افراد و نهادهایی از جمله مساجد، بسیج و دستگاه های ورزشی، فعالیت های فرهنگی عمق بیشتری پیدا کند.

 


حجت الاسلام تقوی با بیان این‌که تمامی فعالیت ها بایستی با پشتوانه فکری و مهندسی فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه باشد، تصریح کرد: سرمایه گذاری بیش از پیش بر روی آموزه های قرآنی و کتاب آسمانی در بخش فرهنگ عمومی بهترین شیوه است.

 


وی با تأکید بر این‌که تعامل و همسویی متولیان فرهنگ عمومی یکی از اهداف مهم شورای فرهنگ عمومی کشور است، گفت: دستگاه های متعددی کار فرهنگی می کنند که برخی حتی کارهای فرهنگی دیگر دستگاه ها را خنثی می کنند، چنین مسأله ای هزینه های صورت گرفته را تلف می کند.

 


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که رصد رفتار جامعه، تغییر رفتار و فرهنگ مردم از رسالت های فرهنگ عمومی است، خاطرنشان کرد: با رصد رفتار و تغییر فرهنگ جامعه امکان مقابله به موقع با تهاجم فرهنگی وجود دارد و می توان از تهاجم فرهنگی و آسیب رسیدن به فرهنگ عمومی ممانعت کرد.

 


وی با تأکید بر این‌که با شناسایی فرهنگ سازان جامعه، سلایق، علایق و فرهنگ مردم باید کار فرهنگی را برنامه ریزی و نشاط را در جامعه ایجاد کرد، گفت: نباید از تأثیرات مثبت فرهنگی نمازهای جمعه و البته ائمه جمعه و جماعات کشور غافل بود، نهاد نماز جمعه کارهای فرهنگی را فراتر از سهم خود به خوبی ایفا کرده است.

 


حجت الاسلام تقوی در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل مورد تأکید رهبری است، البته باید توجه داشت که ارتقای کیفیت تولیدات داخلی برای رقابت با کالاهای خارجی اصلی مهم و تأثیرگذار در اقبال عمومی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات