۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۶۶۸۹
حجت الاسلام رسایی:

از وزیری که الگوی خود را خاتمی می داند بیش از این انتظاری نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام رسایی با تاکید بر این که از وزیر ارشاد دولت یازدهم که الگوی فرهنگی خود را سید محمد خاتمی می داند بیش از این انتظاری نیست، گفت: متاسفانه آقای وزیر الگوهایی برای حرکت خود انتخاب کرده که قبل از این تبعات بسیار مخربی برای کشور داشته است.
حجت الاسلام رسايي

حجت‏الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل خود از فعالیت یکساله دولت تدبیر و امید به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و با بیان این‏که دولت در حوزه سیاست خارجی فقط در رابطه با مساله هسته‏ای و مذاکره با آمریکا فعالیت داشته است، ابراز داشت: این مسأله نشان از ضعف دولت دارد چرا که در حوزه‏های مختلف سیاست خارجی به ویژه حوزه‏هایی که انقلاب اسلامی در آنجا سرمایه گذاری کرده بود، غفلت کردند.

حجت‏الاسلام رسایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی نتیجه بودن مذاکرات با آمریکا، اظهار داشت: با توجه به این‏که رسانه‏ها در اختیار دولت آمریکا بود، توانستند ما را در مقابل ملت‏ها و دولت‏های مردمی ضد آمریکایی با روحیه تذبذب معرفی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که دولت یازدهم در مسأله مذاکره با آمریکا وقت بسیاری گذاشته است، تصریح کرد: متأسفانه این تحرک دولت نیز نتیجه ای نداشت، به دلیل این‏که پایه این تحرک اعتماد به کسانی بود که اصلا قابل اعتماد نیستند مانند آمریکایی‏ها و مقامات اروپایی.

وی با اشاره به شعار اعتدال که از سوی دولت یازدهم مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این شعار از سوی آقای روحانی مطرح شد و مدتی هم از تعریف کردن آن طفره رفتند و وقتی هم که آن را تعریف کردند تعریف درستی نبود.

حجت‏الاسلام رسایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‏که اعتدال یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم، ابراز داشت: متاسفانه ما این مطلب را در مقام عمل نمی‏بینیم بلکه برخی اوقات اشداء بینهم و رحماء علی الکفار می‏شود و همین سبب شده است که در به کارگیری نیروها، فعالین در فتنه 88 هم سهم خواهی کنند و مطالباتی در این زمینه داشته باشند.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی با بیان این‏که در این مسأله لطمه این کار به خود دولت وارد می‏شود، اظهار داشت: کسانی که در فتنه 88 دست داشتند و فعالیت می‏کردند به لایه‏های زیرساختی و مدیریتی سطح توسعه وارد شدند و به جای خدمات رسانی به مردم به بازی‏های سیاسی مشغول شدند که این عمل لطمه بزرگی را به دولت وارد می‏کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‏که این مسأله تکرار دوران اصلاحات است، تصریح کرد: امروز جریان تندروی اصلاحات با نقابی که از دولت به عاریه گرفته بدون اینکه هزینه کند در حال ساختن پایگاه اجتماعی برای خود هستند و لیدرهای آنها در حال حمله کردن به دولت هستند و نمی‏خواهند هزینه حضور در دولت را بپردازند بلکه می‏خواهند از این منافع استفاده کنند.

حجت‏الاسلام رسایی با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عظام در رابطه با وضعیت فرهنگی کشور، ابزار داشت: متأسفانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای ساز و کارهای فرهنگی الگوهایی رو انتخاب کرده است که یک‏بار آن الگوها تجربه شده‏اند و نتیجه آن تجربه تشدید تهاجم فرهنگی و نارضایتی نخبگان دینی، مراجع عظام تقلید و حوزویان بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم الگوی خود را در کار فرهنگی سید محمد خاتمی معرفی می‏کند، بی‏شک خروجی این کار مورد اعتراض نخبگان فرهنگی و دینی کشور قرار می‏گیرد؛ چراکه این مسأله یکبار تجربه شده و نتیجه بسیار مخربی داشته است.

حجت‏الاسلام رسایی ابراز داشت: خیلی زود و قبل از یک سالگی دولت مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری هشدارهای جدی در زمینه فرهنگ به دولت دادند و حتی برای اصلاح این وضعیت کار به جایی رسید که ایشان مجبور به هشدار عملی شدند و در نمایشگاه کتاب حضور پیدا نکردند با این‏که قبل و بعد از نمایشگاه کتاب در چند نمایشگاه غیر فرهنگی حضور پیدا کردند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان به خروجی‏های نامطلوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما و کتاب اشاره و تأکید کرد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسیری را انتخاب کرده که یکبار با وزارت عطاءالله مهاجرانی تجربه کرده است و ما دوباره شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود./922/ت302/ج

ارسال نظرات