۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۱۶۷۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

جاهلیت مدرن بدترین جنایات را به اسم آزادی انجام می‌دهد/ آزادگان قهرمانان ملی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه آزادگی را یکی از واژه‌های مظلوم در جهان ذکر کرد و گفت: جاهلیت مدرن بدترین جنایت‌ها را به اسم آزادی به مردم مظلوم جهان روا می‌دارد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه یک‌شنبه شب در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تبیین واژه آزادی و آزادگی پرداخت و اظهار داشت: آزادی و آزادگی از واژگان همیشه مطرح و مطلوب انسان بوده است.

 

وی با بیان این‌که آزادی و آزادگی همیشه مورد اختلاف بوده است، ابراز کرد: منشأ نگاه‌ها و اختلافات در آزادی به خاطر اختلاف دیدگاه‌ها در تعریف انسان است.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که نگاه اسلام با دیگر مکاتب راجع به انسان متفاوت است، افزود:‌ اسلام بر خلاف منطق که فصل الفصول انسان را نطق می‌داند، فصل انسان را علم او می‌پندارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انسانیت انسان در گرو ارتباط  او با وحی است، گفت: هفت میلیارد انسان روی کره زمین هستند اما همه آنها از این ویژگی برخوردار نیستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مقام خلیفة اللهی را شایسته سجده ملائکه خواند و ابراز کرد: امروز خلیفه واقعی خدا بر روی زمین امام زمان(عج) است.

 

وی با بیان این‌که خلافت همچون ولایت دارای مراتبی است،‌ افزود:‌ به هر اندازه که انسان کار خدایی و برای حاکمیت حق بر روی زمین انجام دهد جلوه خلیفةاللهی پیدا می‌کند.

 

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به روایات، آمر به معروف و ناهی از منکر را خلیفه الهی بر روی زمین دانست و اظهار کرد: قضاتی که در راه تحقق عدل و داد در جامعه در حال خدمت هستند جزء خلیفه‌های الهی هستند.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر فردی که بر روی زمین کار الهی انجام می‌دهد و برای اجرای احکام الهی فعالیت می‌کند کار او جلوه خلیفةاللهی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به کلامی از صدرالمتألهین مبنی بر این‌که؛ شهوت، غضب و هوای نفس سه دشمن انسان هستند، افزود: اگر شهوت بر انسان غلبه کند ظلم به خود کرده، اگر غضب غلبه کند بر دیگران ظلم کرده و اگر دچار هوای نفس شود به خدا ظلم کرده است.

 

وی با تأکید بر این که خاستگاه آزادگی، تفکر و تعقل انسان است،‌ ابراز کرد:‌ آزاد ترین انسان‌ها عبدترین آنها هستند.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به روایات حقیقت دانش را در عبودیت دانست و گفت: بسیاری از افراد ادعای علم و دانش دارند اما هر کسی که عبدتر است، دانشمندتر نیز هست.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام شهید مطهری مبنی بر این‌که خاستگاه آزادگی انسان، انسانیت او است، افزود:‌ انسانی که بتواند از غل و زنجیر شهوت و هواهای نفسانی رها شود و عبد انسان‌های انسان نمای شیطان صفت نشود، آزاده است.

 

وی آزادگی را یکی از واژه‌های مظلوم در جهان ذکر کرد و گفت: برخی با نام آزادی بدترین نوع ستم را به عالم می‌کنند؛ امروز جاهلیت مدرن بدترین جنایت‌ها را به اسم آزادی به مردم مظلوم جهان روا می‌دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آمریکا به نام این‌که کشور عراق را می‌خواهد آزاد کند بدترین ظلم‌ها را در حق مردم مظلوم این کشور به نام آزادی انجام می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که امروز در برخی از کشورها همجنس بازی نشانه آزادی است،  اظهار کرد: متأسفانه امروز همجنس بازی به عنوان شاخصه تمدن در برخی از کشورها مطرح می‌شود؛‌ امروز در غرب بدترین نوع تضییع حقوق انسان به نام آزادی انجام می‌شود.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که یکی از جهات تحقق جهاد ابتدایی آن است که عده‌ای آزادی انسان را سلب و حاکمان جائر و ستمگر آزاد زیستن و آزاد اندیشیدن مردم را سرکوب کنند،‌ افزود: امروز نخستین ظلم حاکمان آمریکا به مردم خودشان است چون جلوی آزادی آنها را گرفته و نمی‌گذارند آنها بیندیشند و فکر کنند.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان سند گویا و صدق آزادگی و آزاد مردی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی اسرای سرافراز ایران اسلامی را مصداق بارز آزادگی دانست و گفت:‌ آزاد مردان ما در مبارزه با صدامیان جلوه‌ای از آزادگی را به نمایش گذاشته و نشان دادند که امیر نفس هستند نه اسیر نفس.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های آزادگی و آزاد مردی، بیان کرد: کسی که بر نفس خود امیری کند در برخورد با گناه و لغزش‌ها استقامت از خود نشان داده و تنها به خدا پناه می‌برد.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که آزادگان ما در بند رژیم صدام آزادی و آزادگی خود را نشان دادند، ابراز کرد: آزادگان سرافراز ما با وجود همه مشکلات در راه دفاع از دین،‌ ارزش‌های اسلام و مکتب امام خمینی(ره) ایستادگی کرده و به خاطر رسیدن به هدف اسیر نفس نشده و آزادگی واقعی را به نمایش گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به خاطرات و جوانمردی و ایثار آزادگان تأکید کرد گفت: گاهی فیلم‌هایی در مورد این غیور مردان ساخته می‌شود اما نمی‌تواند حق مطلب را به خوبی ادا کند.

 

وی با تأکید بر این‌که آزادگان قهرمانان ملی ما هستند، ابراز کرد: آزادگان سرافراز ما با نام و یاد امام حسین(ع) شکنجه‌های سخت رژیم بعث را تحمل کرده و درس مقاومت را به همگان آموختند.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن به دنبال ارائه الگوهای نامناسب به جامعه ما هستند، گفت: ما باید در برابر این توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم و با تبیین رشادت‌ها و مجاهدت‌های آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی این غیور مردان را به عنوان الگو و اسوه به همگان معرفی کنیم./927/پ201/ج

ارسال نظرات