۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۶۸۷۶
مسوول واحد ائمه جماعات امور مساجد مشهد:

مسجد بهترین سنگر برای مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی، مساجد را کانون فرهنگ و بهترین سنگر مبارزه با جنگ نرم دانست و از دستگاه های مختلف درخواست کرد: تمام فعالیت های خود را در کانال مسجد انجام دهند، زیرا اگر مسجد به انزوا برود، یک رکن اسلام از بین رفته است و انقلاب اسلامی ایران به اهداف خود نمی رسد.
مسجد  بهترین سنگر برای مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضایی، مسوول واحد ائمه جماعت امور مساجد مشهد در همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج که عصر روز گذشته در مسجد امام محمد باقر(ع) تشکیل شد با اشاره به هفته جهانی مساجد گفت: دشمنان با حمله به بیت المقدس به یک مسجد توهین نکردند بلکه به تمامی مسلمانان اهانت کرده اند.

 

وی با ذکرروایتی از امام صادق(ع) افزود: قطعا مصداق کامل مؤمن، شیعیان امام علی(ع) بوده و علما، روحانیت و ائمه جماعت در تداوم راه انبیا و معصومین(ع)، پرچمدارشیعه در دین مبین اسلام هستند.

 

تحقق کارکردهای مسجد در گرو هماهنگی ائمه جماعات، هیأت امنا و بسیج است/ درهای مساجد همیشه باید باز باشد

حجت الاسلام رضایی با تأکید بر این که مساجد می بایست فضایی امن و آماده برای عبادت و بندگی باشد، تصریح کرد: در مساجدی که ائمه جماعت، هیأت امنا و فرمانده بسیج آن با هم هماهنگ باشند اختلافی پیش نمی آید و شاهد پیشرفت امور خواهیم بود.

 

مسوول واحد ائمه جماعت امور مساجد مشهد با تأکید بر این که درهای مساجد باید همیشه باز باشد، افزود: یکی از خصلت های ائمه جماعت این است که باید موعظه گر و حسابگر اعمال و مدام رفتار خود باشند و گذشته و امروز خود را با هم مقایسه کنند.

 

مسجد بهترین سنگر برای مقابله با جنگ نرم است

 

وی اظهار کرد: دنیای استکبار تا دیروز با سلاح نظامی مردم ایران را تحت فشار قرار می داد اکنون نیزنه تنها استکبار بلکه حتی کشورهایی که ادعای اسلامی گری دارند به جنگ فرهنگی با ما آمده اند و بهترین سنگر برای مقابله با آن ها مساجد هستند زیرا مساجد همیشه مملو ازجوانانی است که آمده اند تا راه خود را پیدا کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که اگر جوانان در توسعه مساجد و فرهنگ اقامه نماز کوتاهی کنند سنگرهای خود را از دست می دهند، افزود: براساس فرموده امام جواد(ع)، ما باید همیشه  گوشمان را به سمت دهان پاک قرار دهیم و نصیحت ناصحان را به گوش جان بسپریم.

 

محمد خسروی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلمان نیز در ادامه این نشست،  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مساجد، از ائمه جماعات درخواست کرد: متن بیانیه اجلاسیه 19 که امام خمینی(ره) در آن برای پیشرفت مساجد و جامعه راهکارداده اند، رعایت و پیگیری شود.

 

ضرورت بهره گیری از نیروهای جوانان درهیأت امنای مساجد

وی تأکید کرد: همکاری فرماندهان بسیج با جوانان باید با صبر آمیخته باشد و ائمه جماعات مساجد نیزمی بایست با تجربه و شور و نشاط، توانمندی وهیجانات جوانان را درمسیر اسلام و انقلاب هدایت کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلمان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از نیروهای جوانان درهیأت امنای مساجد برای ترویج فرهنگ نماز و مساجد، گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، مسجد، سنگر و امام جماعت، مدیرطبیعی آن است.

 

مسجد، کانون فرهنگ و رفع مشکلات است

وی همچنین  ضمن قدردانی از نیروهای ناجا به خاطر حضور درمراسم نماز جماعت، تصریح کرد: هنگامی که نیروهای ناجا در نماز جماعت حاضر می شوند مردم نیروهایی که به آن ها خدمت می کنند را در کنار خود می بینند، نزدیکی بیشتری بین خود و حکومت احساس می کنند و عبادت برای آن ها شیرین تر خواهد بود.

 

 خسروی با بیان این که مسجد کانون فرهنگ و رفع مشکلات است، از شهرداری ها درخواست کرد:  تمام فعالیت های خود را در کانال مسجد انجام دهند، زیرا اگر مسجد به انزوا برود، یک رکن اسلام از بین رفته است و انقلاب اسلامی ایران به اهداف خود نخواهد رسید./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات