۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۹۱۳
مدیر مرکز تخصصی مهدویت تأکید کرد؛

شناخت وظائف دینی و فرهنگی اولویت سبک زندگی منتظران

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام کلباسی شناخت وظائف دینی و فرهنگی را از وظائف منتظران در عصر غیبت برشمرد و خاطرنشان کرد: علاقه مند به معارف مهدوی ضرورت دارد به همه ابعاد و مشخصه های مقوله انتظار واقف باشد، در سایه این شرط است که می تواند در مسیر صحیح و اصلی گام بردارد.
حجت الاسلام کلباسي، کارشناس مهدويت

حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین سبک زندگی مهدوی پرداخت و گفت: سبک زندگی مهدوی چیزی جز سبک زندگی اسلامی و قرآنی نیست، تنها چیزی که به بحث سبک زندگی مهدوی اضافه می شود، بحث انتظار است.

 

وی معرفت و شناخت وظائف دینی و فرهنگی را از وظائف منتظران در عصر غیبت برشمرد و خاطرنشان کرد: علاقه مند به معارف مهدوی ضرورت دارد به همه ابعاد و مشخصه های مقوله انتظار واقف باشد در سایه این شرط است که می تواند در مسیر صحیح و اصلی گام بردارد.

 

مدیر مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: منتظر واقعی هنگامی که معرفت لازم را پیدا کرد، باید در مقام عمل تلاش کند تا اهداف فرهنگی که در بحث مهدویت مطرح است، در مقام عمل صورت بگیرد که رسیدن به این آرمان نیازمند کوشش و تلاش مداوم است.

 

نهادهای متولی ترویج سبک زندگی مهدوی کم‌کاری می کنند

 

حجت الاسلام کلباسی مراکز تربیتی را از متولیان مهم و تأثیرگذار ترویج آموزه‌های مهدویت دانست و گفت: ترویج آموزه‌های مهدوی بر عهده ای تمامی مردم است، اما برخی نهادها باید در این راستا گام  شاخص‌تر و بلندتری بردارند، نهادهایی همچون سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش پرورش و تشکل‌هایی که به نام مهدویت فعالیت می کنند باید سکاندار تربیت مهدوی باشند و در رأس متولیان این عرصه قرار بگیرند.

 

وی از وجود برخی کاستی‌ها و موانع در مسیر ترویج آموزه‌های مهدوی ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: متأسفانه بیشتر مراکزی که باید در این راستا قدم برداند کار خود را به صورت صحیح و درست پی گیری نمی کنند و همین مسأله سبب کندی تعلیم و تربیت مهدوی در جامعه شده است./918/ت302/س

ارسال نظرات