۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۹۷۸
تجمع علمای مسلمان لبنان:

آزادی آیت الله نمر به سود عربستان و جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان با تاکید بر لزوم مقابله با اندیشه‌های تکفیری موجود در منطقه، آزادی علمای شیعه عربستانی از سوی دولتمردان این کشور را به سود عربستان و جهان اسلام دانست.
جمعيت علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار هم‌افزایی سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای جهان به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی شد.

 

جمع علمای مسلمان در این بیانیه، صدور قطعنامه شورای امنیت و قرار دادن گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در بند هفتم منشور شورای امنیت را اقدامی به جا دانست و گفت: همه کشورها باید با اتخاذ اقداماتی عملی به مقابله با تروریسم بپردازند.

 

این تجمع با تاکید بر لزوم تلاش سازمان‌ همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب برای مقابله با حامیان تروریسم‌ در منطقه، تصریح کرد: سازمان‌های اسلامی و عربی باید جلوی هرگونه حمایت مالی و رسانه‌ای از گروه‌های تکفیری را گرفته و باتحت فشار قرار دادن تکفیری‌ها به تضعیف آنان بپردازند.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان از سوی دیگر خواستار تجدید نظر حکومت عربستان سعودی درمورد آیت الله نمر و حجت الاسلام توفیق العامر، از علمای شیعه عربستان شد و اظهار داشت: حکومت عربستان باید به فعالان سیاسی این اجازه بدهد که اقدامات مسالمت آمیز خود را ادامه دهند چرا که این امر به سود این کشور و جهان اسلام است.

 

این تجمع متشکل از علمای اهل سنت و شیعه لبنانی خاطرنشان کرد: جهان اسلام در پرتو افزایش تروریسم آمریکایی، صهیونیستی بیش از پیش نیازمند آرامش و افزایش وحدت و یکپارچگی اسلامی است تا بدین وسیله بتواند توطئه‌های دشمنان به منظور تجزیه و تقسیم کشورهای اسلامی را ناکام بگذارد./983/ب902/د

ارسال نظرات