۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۷۲۱۱

اهدای جایزه ویژه به سازمان‎های اسلامی فعال در مالاوی

خبرگزاری رسا ـ سازمان‎های اسلامی و افراد فعالی که به گسترش اسلام و پیشرفت اجتماعی ـ اقتصادی در مالاوی کمک کرده‎اند از سوی سایت رسمی مسلمانان این کشور جایزه ویژه‎ای دریافت کردند.
مسلمانان مالاوي در حال برگزاري نماز جماعت
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، سایت رسمی مسلمانان مالاوی در اقدامی ابتکاری به سازمان های اسلامی و افراد فعال در گسترش اسلام و پیشرفت اجتماعی ـ اقتصادی در این کشور آفریقایی جایزه ویژه ای اهدا کرد.   
 مارشال دایتون، بنیانگذار سایت رسمی مسلمانان مالاوی و یکی از برگزارکنندگان مراسم اهدای جوایز به سازمان های اسلامی فعال در مالاوی در این ارتباط گفت: هدف از راه اندازی چنین جایزه‌ای این است که مردم دنیا و کشورمان زیبایی اسلام را از دریچه پیشرفت های اجتماعی ـ اقتصادی در مالاوی مشاهده کنند. 
 وی افزود: رسانه های گروهی دنیا تبلیغات منفی زیادی ضد اسلام به راه انداخته و مسلمانان را به عنوان تروریست و مرتبط با فعالیت‌های منفی معرفی کرده اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که چهره مثبت مسلمانان را نیز به دنیا نشان دهیم.
بنیانگذار مراسم اهدای جایزه به سازمان های اسلامی و افراد فعال در گسترش اسلام و پیشرفت های اجتماعی ـ اقتصادی در مالاوی با بیان این مساله که بدون وجود مسلمانان بسیاری از پیشرفت های حاصل شده در دنیا غیرممکن بود افزود: در مالاوی نیز نمی توان بدون در نظر گرفتن مسلمانان در مورد پیشرفت در جنبه های مختلف صحبت کرد.
گفتنی است اسلام در سال 1880 میلادی و به وسیله بازرگانان عرب به کشور آفریقایی مالاوی وارد شد. دین اسلام در حال حاضر پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در مالاوی محسوب می شود و طبق آمارهای رسمی مسلمانان 12 درصد از جمعیت 14 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند./990/ب903/ک
ارسال نظرات